۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۹۶۶۸۸
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

مجلس و لزوم الگوبرداری از نوع مواجهه مدرس با مستکبران

مجلس و لزوم الگوبرداری از نوع مواجهه مدرس با مستکبران
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه باید امروز مجلسی مدرس گونه شکل بگیرد، گفت: ویژگی‌های شهید مدرس باید الگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت ۱۰ آذر سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی، به تبیین ویژگی های نمایندگان تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ویژگی های شهید مدرس الگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد و باید امروز مجلسی مدرس گونه شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم به شرح ویژگی های شهید مدرس پرداخت و خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی شهید مدرس، از خود گذشتن و به خدا پیوستن بود، وی شخصیت کم نظیری بود که در اخلاص و بندگی خداوند در اوج قرار داشت و همین خصلت را در حضرت امام خمینی(ره) مشاهده می کنیم.

وی مردمی بودن و مردمی زیستن را از ویژگی های بارز آن شهید بزرگوار توصیف کرد و افزود: تمام همت شهید مدرس این بود که از زمانی که وارد مجلس شد در خدمت مردم باشد و برای عزت و سربلندی ملت ایران تلاش کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید مدرس از عمق جان ظلم ستیز بود، تصریح کرد: شهید مدرس بسیار ساده زیست بود، وی به لباس کرباس که تولید داخلی و پایین ترین قیمت بازار را داشت، اکتفا کرده و هیچ زمانی به دنبال زندگی مرفه نبود.

وی با اشاره به اینکه جرات، جسارت و شجاعت شهید مدرس زبانزد همگان بود، ابراز کرد: در یک اتفاقی رضاخان گلوی شهید مدرس را فشار می دهد و می گوید که تو از جان من چه می خواهی؟ در همان حالت شهید مدرس می گوید که می خواهم تو وجود نداشته باشی.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید مدرس دارای نطق ساده و منطق محکم بود و اگر وی در جلسه ای سخنرانی می کرد، همه مخاطبان تحت تاثیر سخنان وی قرار می گرفتند.

وی در ادامه به تبیین ویژگی های نمایندگان تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: باید نمایندگان مجلس تخصص کافی در یکی از عرصه های جامعه را داشته باشند تا زمانی که آنها در کمیسیون های تخصصی حضور پیدا می کنند بتوانند نظر کارشناسی ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم تصریح کرد: افرادی که تخصص، قدرت بیان و اظهار نظر ندارند نباید وارد مجلس شورای اسلامی شوند، زیرا این افراد قدرت قانع کردن و تحت تاثیر قرار دادن دیگران را نخواهند داشت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نمایندگان مجلس پاک دست و مردمی باشند، گفت: در صورت حضور نماینده در مجلس مردم باید به او اطمینان و اعتماد داشته باشند و در صورت نبودن آن فرد در مجلس، مردم حسرت حضور این فرد بخورند.

ارسال نظرات