۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۹۶۷۵۵
از سوی مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه انجام شد؛

پایش پویایی هزار و ۱۱۵ نفر از استعداد‌های برتر مراکز حوزوی

پایش پویایی هزار و ۱۱۵ نفر از استعداد‌های برتر مراکز حوزوی
گزارش شرایط پویایی سال 99 و صورت وضعیت حمایت 1115 نفر از استعدادهای برتر مراکز حوزوی جهت دریافت حمایت، به مراکز حمایتی ارسال شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، برنامه پایش پویایی مستعدین برتر که طبق یک برنامه زمان‌بندی از تیرماه سال جاری آغاز شده بود، سرانجام پس از جمع بندی، به مراکز حمایتی ارسال شد.

حجت الاسلام حمید ایزانلو با اعلام این خبر گفت: کارشناسان پایش چهار مرکز حوزوی شامل: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت خواهران، جامعه الزهرا(س) و حوزه علمیه اصفهان با همکاری مرکز امور نخبگان و بر اساس «دستور العمل حمایت از مستعدین برتر» مصوب کمیسیون هیأت امنای مرکز امور نخبگان، وضعیت پویایی مستعدین برتر مراکز مذکور را بررسی نمودند.

وی مبنای این گزارش را بروز رسانی اطلاعات و آخرین وضعیت تحصیلی استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تا خرداد ماه 1400 و مستعدین برتر سایر مراکز تا آبان ماه 1400 اعلام کرد و گفت: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، نهایت همکاری ومساعدت با طلاب بعمل آمده است.

کارشناس پایش مرکز امور نخبگان در پاسخ به این سوال که حمایت چه افرادی بطور موقت و تا پایان سال 1400 قطع شده است، گفت: از مجموع 1115 استعداد برتر، تعداد 876  نفر «تمدید حمایت» و تعداد 115 نفر «قطع حمایت» شدند و 124 نفر، بدلیل مواردی مانند: عدم شرکت در امتحانات شفاهی و... به طور موقت قطع حمایت شده اند.

حجت الاسلام ایزانلو افزود: این افراد، در صورت جبران تاخیر در تحصیل و کسب نمره لازم، حمایت آنها از فروردین 1401 مجددا ادامه خواهد یافت.

کارشناس پایش مرکز امور نخبگان در ادامه با استناد به ماده 5 دستورالعمل حمایت از نخبگان گفت: پنج گروه از افراد از چرخه حمایت خارج خواهند شد. این افراد که تعداد آنها 115 نفر است، پنج گروه می باشند: دسته اول سه نفر از طلابی هستند که به عنوان استعداد برتر سطح 4 حوزه‌های علمیه شناسایی شده‌اند و چهار سال تحت پوشش مراکز حمایتی بوده‌اند و هم اکنون از چرخه حمایت خارج خواهند شد. این افراد در صورت داشتن شرایط لازم، به عنوان «برگزیده» در یکی از عرصه‌های تدریس، پژوهش، تبلیغ یا مدیریت تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

وی دسته دوم را 15 نفر از مستعدین برتر دانست که در مصاحبه ارتقایی شرکت کرده‌اند و نمره لازم را کسب نکرده‌اند، که لازم است در صورت داشتن شرایط، در مقطع بعدی (نه مقطعی که نمره مصاحبه را نیاورده‌اند) مجدداً ثبت نام نموده و چرخه ثبت نام را طی نمایند. حجت الاسلام ایزانلو گفت: سه دسته دیگر از طلابی که فعلا از چرخه حمایت نخبگانی حذف شده اند، 31 نفر از افرادی که از ادامه تحصیل در حوزه منصرف شده اند، افرادی که شرایط شرکت در مصاحبه ارتقایی را نداشته اند که تعداد آنها 50 نفر است و شانزده طلبه ای که مطابق آیین نامه معاونت آموزش مراکز، تاخیر بیش از حدّ در تحصیل دارند.

این کارشناس مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه در پاسخ به این سوال که برنامه پایش سال 1400چگونه اجرا می‌شود، گفت: پس از اتمام پایش شرایط پویایی سال 1399، برنامه پایش سال 1400 بر اساس «قواعد پایش پویایی» که اصلاحیه‌های آن در کمیسیون هیأت امناء به تصویب رسیده است، اجرا خواهد شد. وی با بیان این توضیح که برنامه پایش امسال با کمی تفاوت اجرا میشود، افزود: امسال طلاب استعداد برتر با مراجعه به یک سامانه، اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود را ثبت می نمایند و علاوه بر معدل تحصیلی، فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و پژوهشی خود را نیز وارد می‌کنند.

لازم به ذکر است که طلاب استعداد برتر می بایست به فراخوان‌های مربوط به بروزرسانی که از سوی بخش‌های نخبگانی مراکز حوزوی اعلام می‌گردد، توجه نموده و فعالیت‌های خود را به همراه مدارک و مستندات ثبت نمایند.

همچنین طلاب محترم می توانند در صورت داشتن هر گونه سوال، از طریق آی دی nokhbeganh@در پیام رسان ایتا و یا با شماره تلفن های زیر، تماس حاصل نمایند:

02532900977 داخلی 19 (آقای حمید ایزانلو کارشناس پایش مرکز امور نخبگان)

02536614712 داخلی 106 (آقای تیموری کارشناس پایش دفتر امور نخبگان)

02532144327 (آقای عبدالله ایزانلو کارشناس پایش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران)

03132202454 (آقای کلباسی کارشناس پایش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان)

02532112557 (خانم اسماعیلی مسئول اداره نخبگان جامعه الزهرا(س))

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
ایرانلو
0
0