۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۹۶۷۸۱
امام جمعه بابلسر:

۹ دی، تجلی ولایت مداری و بصیرت انقلابی ملت ایران است

۹ دی، تجلی ولایت مداری و بصیرت انقلابی ملت ایران است
مازندران - حجت الاسلام قلی پور، نهم دی را تجلی ولایت مداری و بصیرت انقلابی ملت ایران در دفاع از انقلاب، نظام و ولایت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه هم اندیشی ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی که با تبیین و تشریح ویژه برنامه های ایام فاطمیه و بزرگداشت یوم الله نهم دی این شهرستان برگزار شد، با بیان این که معرفت ما هر میزان به حضرت زهرا(س)بیشتر باشد به طور حتم در مسیر تعالی و کمال قرار خواهیم گرفت، گفت: ایام فاطمیه فرصت مغتنمی، برای فاطمه شناسی و تبیین مکتب فاطمی است.

وی با بیان این که ایام فاطمیه فرصتی برای شناخت ابعاد مختلف شخصیت ممتاز حضرت زهرا(س) و معرفی ابعاد وجودی ایشان است، خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ آن گونه که باید و شاید به ما معرفی نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سیره عملی آن حضرت باید در زندگی ما ساری و جاری باشد، تصریح کرد: مشق زندگی مان اگر فاطمی باشد، حتما در دنیا و اخرت سعادتمند خواهیم بود.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که سیره حضرت فاطمه زهرا(س) تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است، ادامه داد: جامعه امروز برای رشد و تعالی دینی و معنوی بیش از پیش نیازمند بهره گیری از سیره آن حضرت است.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) برای شناخت فاطمیه لازم است، بیان داشت: باید بدانیم و بشناسیم چه اتفاقی افتاد تا فاطمیه رخ داد، حادثه تلخ فاطمیه از سوی چه کسانی اتفاق افتاد و دلایل این اتفاق چه بود و چرا قبر ایشان همچنان مخفی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایام فاطمیه همچنین فرصتی برای تبیین قیام حضرت فاطمه زهرا(س) است که می تواند راهکاری برای از بین بردن انحرافات و شبهات دینی باشد، تصریح کرد: ایام فاطمیه با سادگی برایمان طی نشود و باید قدر بدانیم و از این فرصت بهره ببریم.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که فضا سازی معنوی به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه پر رنگتر از سال های گذشته باشد، بیان داشت: این ایام فرصت مغتنی در جهت تقویت روحیه ولایت مداری در جامعه است.

وی با بیان این که دشمن به دنبال جدا کردن مردم از خط ولایت است، تصریح کرد: تقویت بصیرت عمومی و آگاهی بخشی در جهت دشمن شناسی راهکاری مناسی در جهت خنثی سازی توطئه دشمنان است.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که پیام نهم دی از حضرت زهرا(س) شنیده شده است، خاطرنشان کرد: از حضرت روایت شده که رسول خدا فرمودند: «مثل الامام مثل الکعبه تؤتی ولا تأتی» مثل امام، چونان کعبه است که بر گردش می‌چرخند و او بر گرد چیزی نمی‌چرخد.

حجت الاسلام قلی پور، نهم دی را تجلی ولایت مداری و بصیرت انقلابی ملت ایران در دفاع از انقلاب، نظام و ولایت دانست و افزود: این روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه نهم دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت ملت ایران است، بیان داشت: این مردم همیشه در صحنه و با بصیرت تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستادند و با صدای رسا در نهم دی مردم به ندای رهبر و امام خود لبیک گفتند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران در نهم دی سال 88، طومار فتنه گران داخلی و خارجی را در هم پیچیدند، افزود: این ملت با بصیرت و انقلاب نشان دادند در دفاع از انقلاب، نظام اسلامی و ولایت تا آخرین لحظه در صحنه حضور دارند./950/پ210/

ارسال نظرات