۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۹۶۷۹۱
آیت الله نوری همدانی:

خدمات نظام برای مردم بازگو شود/ وظیفه روحانیت رسیدگی به مشکلات جامعه است

خدمات نظام برای مردم بازگو شود/ وظیفه روحانیت رسیدگی به مشکلات جامعه است
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: باید خدمات ممتاز نظام اسلامی برای مردم بیان شود تا تبلیغات سوء دشمنان نقش بر آب شده و مردم نسبت به این خدمات آگاه شوند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار نماينده ولی فقيه در استان و ائمه جمعه استان مرکزی با اشاره به اهمیت تبلیغ و نشر معارف اسلامی گفت: قرآن و اهل بیت(ع) به عنوان دو میراث گرانبهای رسول گرامی اسلام(ص) از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی در ادامه با بیان تلاش های دشمنان در مقابله با نشر معارف اهل بیت(ع) ابراز کرد: مخالفان در سه زمینه روایات، تاریخ و تفسیر قرآن تلاش های فراوانی کرده اند تا اسلام را از محور ثقلین دور سازند. علمای شیعه در زمینه روایات کتابهای بسیار گرانسنگی نوشته اند، اما در زمینه تاریخ و تفسیر آیات قرآن نیاز به کار و تلاش فراوانی است.

این مرجع تقلید در ادامه به اهمیت انقلاب اسلامی در منطقه و جهان پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی یک موهبت الهی بود که زمینه نشر اسلام ناب محمدی را فراهم نمود و مسلمانان جهان را با حقیقت اسلام آشنا و آنها را از خواب غفلت بیدار کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت دشمن شناسی و مقابله با توطئه های دشمن تأکید کرد و گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی دشمنان هر روز با یک فتنه و نیرنگ به دنبال مقاصد شوم خود بودند که به فضل الهی تمام آنها نقش بر آب شد.

وی با بیان جایگاه ویژه نماز جمعه ابراز کرد: باید خدمات ممتاز نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم بیان شود تا تبلیغات سوء دشمنان نقش بر آب شود و مردم نسبت به این خدمات آگاه شوند.

این مرجع تقلید در ادامه به نقش برجسته مردم در نظام مقدس جهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: امام راحل همواره خدمت رسانی به مردم را به مسئولین توصیه می کردند و این انقلاب را متعلق به مردم می دانستند.

وی ادامه داد: امروز هم یکی از وظایف روحانیت ارتباط مستقیم با مردم و رسیدگی به امور آنان است. امروز در دنیایی واقع شده ایم كه ائمه جمعه باید آگاه به زمان باشند و مسائل و حوادث منطقه و جهان را خوب تحلیل كنند و به گوش مردم برسانند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اوضاع منطقه و وضعیت مسلمانان در خاورمیانه بیان کرد: امروز، روزی است که مستکبرین کل جهان در مقابل شما قرار می‌گیرند؛ آمریکا، صهیونیست‌ها، عربستان و امثال آن‌ها خودشان به میدان نمی‌آیند، اما با اختلاف افکنی مسلمان‌ها را به جان هم انداخته‌اند متاسفانه امروز مسلمانان در یمن، عراق، سوریه، بحرین، افغانستان در شرایط بدی به سر می برند، باید در مقابل این فتنه ها آگاه باشیم.

ارسال نظرات