۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۹۶۸۰۵
رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسا:

بعد نظارتی مجلس باید تقویت شود

بعد نظارتی مجلس باید تقویت شود
شوشتری گفت: مجلس شورای اسلامی با رویکردی که در پیش گرفته، سعی دارد بُعد نظارتی که حلقه مفقوده مجلس است را قوت ببخشد.

محمد جواد شوشتری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس گفت: شجاعت حرف اول را در زندگی آیت الله مدرس می زند، عقل، انصاف، معنویت و ساده زیستی و دربین مردم بودن و کوتاه نیامدن از حرف درست از ویژگی های شهید آیت الله مدرس است.

وی با اشاره به اندوخته های سیاسی علمای اسلام ابراز داشت: ما بزرگان و فقهای زیادی قبل از انقلاب و مشروطه  داریم که در مسیر سیاسی این کشور حضور داشتند و جمع کردن اندوخته های این بزرگواران مسیر روشنی را پیش روی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ملت می گذارد.

شوشتری اظهار داشت: آنقدر الگوی درست در این کشور از قبل از انقلاب تا الان پیش رو داریم که اگر صحیح استفاده کنیم راه برای گام درست برداشتن وجود دارد و می شود زندگی شهید مدرس را مبنای حرکت سیاسی خودمان قرار دهیم.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس حرکتی را شروع کرده و برخی کارها نیز در دست اقدام دارد، کار روی زمین مانده زیاد داریم اما مجلس شورای اسلامی با رویکردی که در پیش گرفته، سعی دارد بُعد نظارتی را که حلقه مفقوده مجلس بوده را قوت ببخشد.

وی ادامه داد: مجلس با دوبال تقنین و نظارت حرکت می کند، ما بیشتر از اینکه به نظارت بپردازیم به تقنین پرداخته ایم، اینکه بتوانیم بعد نظارتی را افزایش بدهیم این کمک می کند به آن نگاهی که مقام معظم رهبری و امام داشتند که مجلس سرلوحه امور و عصاره فضیلت ملت است.

شوشتری در پایان با اشاره به تصویب طرح جمعیت، صیانت و طرح هایی از این قبیل تصریح کرد: مجلس باید به جایگاه اصلی خودش که داشتن دوبال تقنین و نظارت است، برگردد، تا در پرتو آن مردم میوه زحمات و فعالیت های نمایندگان و خانه ملت را بچشند.

ارسال نظرات