۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۹۶۸۶۴
آیت الله جنتی در پیامی:

فقدان آیت الله یزدی برای مردم و نظام اسلامی یک خسران محسوب می‌شود

فقدان آیت الله یزدی برای مردم و نظام اسلامی یک خسران محسوب می‌شود
آیت الله جنتی در پیامی به مناسبت سالگرد آیت الله یزدی تصریح کرد: فقدان این روحانی مبارز و یار دیرین امام راحل و رهبر انقلاب برای مردم و نظام اسلامی یک خسران محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در آستانه نخستین سالگرد ارتحال عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت الله یزدی(ره)، رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تجلیل از مقام شامخ این روحانی مبارز، یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشت.

متن پیام آیت الله جنتی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

قال علی«علیه السلام»: «...و العُلَماءُ باقونَ ما بَقِيَ الدَّهرُ، أعيانُهُم مَفقودَةٌ و أمثالُهُم فِي القُلوبِ مَوجودَةٌ»(نهج البلاغه، حکمت 147).

قریب یکسال از ارتحال عالم مجاهد و پارسا آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی «رضوان‌الله‌علیه» رییس پیشین مجلس خبرگان رهبری که بحق عنصری ارزشمند در نظام اسلامی بود، می گذرد، ضمن پاسداشت خدمات ارزنده  و مقام شامخ علمی، سیاسی و معنوی آن فقید سعید، یاد  و خاطره ایشان را گرامی  می داریم. آن عالم بصیر و روحانی غیور از ابتدای نهضت اسلامی تا تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی با اخلاص کامل  در موضع یک عالم بیدار و یک سیاستمدار روشن بین  ظاهر شد و در مسؤولیت های سنگین همچون عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، ریاست قوه‌ قضائیه، عضویت در شورای نگهبان، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کنار فعالیت­های علمی و فقهی، شخصیتی اثرگذار از این عالم جلیل القدر پدید آورده بود.

بی شک فقدان این روحانی مبارز و انقلابی و یار دیرین امام راحل«قدس سره» و رهبر معظم انقلاب «ادام الله ظله العالی»، برای مجامع علمی، سیاسی و مذهبی و برای مردم و نظام اسلامی یک خسران محسوب می شود.

در نخستین سالگرد ارتحال ایشان، مغفرت الهی و حشر با اولیاء و صالحان را برای آن مرحوم مسئلت می نماییم.

ارسال نظرات