۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۶۹۶۸۷۸

اکتشاف معدن طلا در میرجاوه سیستان و بلوچستان

اکتشاف معدن طلا در میرجاوه سیستان و بلوچستان
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در محدوده کوه «بی بی مه» در محدوده شهرستان میرجاوه یک کانسار جدید با ذخیره شش میلیون و ۲۴۲ هزار تن کانسنگ طلا کشف شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، محمودرضا رحمتیان اظهار داشت: بر اساس مطالعات اکتشافی انجام شده در محدوده کوه «بی بی مه» در منطقه جنوب شرق زاهدان در محدوده شهرستان میرجاوه یک کانسار جدید با ذخیره شش میلیون و 242 هزار تن کانسنگ طلا با عیار 06/1 گرم در تن کشف شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان افزود: این ذخیره شامل دو بخش اکسیدی و سولفیدی بوده که میزان ذخیره سولفیدی کانسار پنج میلیون و 962 هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط 1.06 گرم در تن و بخش اکسیدی به میزان 280 هزار تن کانسنگ با عیار متوسط 1.21 گرم در تن است.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری شرکت زنوبر ایرانیان در محدوده کانسار طلای بی بی مه، 100 میلیارد ریال و با اشتغال 25 نفر بوده است که پیش بینی می‌شود در صورت انجام مطالعات اکتشافی تکمیلی، ذخیره مذکور افزایش یابد؛ همچنین مطالعات اولیه مکان یابی برای احداث محل کارخانه فرآوری طلا و ارزیابی زیست محیطی توسط شرکت مذکور در حال انجام است.

به گزارش تسنیم، کانسنگ طلا سنگی حاوی ماده معدنی با ذرات ریز طلا است که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نبوده و زمانی که میزان آن به یک یا نیم گرم در هر تن برسد، با احداث کارخانه فرآوری قابلیت بهره‌برداری دارد.

ارسال نظرات