۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۹۷۰۹۰

ثبت‌نام دوره آموزش داستان‌نویسی «آل‌جلال» آغاز شد

ثبت‌نام دوره آموزش داستان‌نویسی «آل‌جلال» آغاز شد
دوره پانزدهم آموزش داستان‌نویسی «آل‌جلال» به‌صورت آنلاین (برخط) با حضور نویسندگان جوان از سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پانزدهمین دوره آموزش داستان‌نویسی «آل‌جلال» به مدت هشت‌روز از هجدهم تا بیست‌وششم آذر‍‌ماه ۱۴۰۰ به‌صورت آنلاین (برخط) و با حضور نویسندگان جوان از سراسر کشور به همت خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به داستان‌نویسی می‌توانند از امروز (چهاردهم آذرماه ۱۴۰۰) تا پایان روز چهارشنبه (هفدهم آذرماه ۱۴۰۰) برای شرکت در این دوره آموزشی ثبت‌نام کنند.

ادب‌جویان در این دوره آموزش داستان‌نویسی از کلاس‌های درسی افرادی چون محمدرضا سرشار، حمیدرضا منایی، آناهیتا آروان، رامبد خانلری، منصور علیمرادی، قاسم‌علی فراست، سعید تشکری، احسان رضایی، علی چنگیزی، احمد شاکری، راضیه تجار، مجید قیصری و کامران پارسی‌نژاد بهره خواهند برد.

در پانزدهمین دوره آموزش داستان‌نویسی «آل‌جلال» که حسب ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، عنوان‌هایی چون «تجربه‌هایی در نگارش داستان»، «ساختار متن دراماتیک»، «از تصویر تا متن»، «یک شگرد طلایی برای تریلرنویسی»، «بومی‌نویسی و اهمیت جغرافیا»، «تصویری نوشتن در داستان چگونه است؟»، «پرتره‌نویسی در رمان»، «ژانر فانتزی در ادبیات ایران»، «از کلاسیک‌ها چه می‌آموزیم؟»، «کارکرد نثر و زبان در داستان»، «داستان تاریخی، فرصت‌ها و موانع»، «چرا ادبیات جنگ به مهم‌ترین ژانر تبدیل نشده است؟» و «داستان‌نویس چقدر به خواندن نقد نیاز دارد؟» تدریس می‌شود.

عضویت (رایگان) در پایگاه نقد داستان به نشانی www.naghdedastan.ir و ارسال حداقل یک داستان کوتاه از طریق حساب کاربری در پایگاه برای حضور در این دوره آموزشی الزامی است.

پانزدهمین دوره داستان‌نویسی «آل‌جلال» از پنج‌شنبه (هجدهم آذرماه ۱۴۰۰) در قالب ۱۳ کارگاه مجازی با هدف ایجاد فرصت برابر آموزش برای ‌نویسندگان جوان و نیز پرورش استعدادهای این حوزه در سامانه‌ای برخط برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات