۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۹۷۰۹۹
مدیر حوزه علمیه کاشان:

وقت مسؤولان متعلق به مردم است

وقت مسؤولان متعلق به مردم است
اصفهان - حجت الاسلام فرجی گفت: وقت مسؤولان در نظام اسلامی متعلق به مردم است و در قیامت بابت آن باید پاسخگو باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی پیش از امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر کاشان، گفت: وقت و زمان مسؤولان در نظام اسلامی از خودشان نیست و متعلق به مردم و حق الناس است و باید از آن برای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی افزود: همه زمان‌های یک مسؤول در نظام اسلامی برای خدمت به مردم است و دارای حساب و کتاب است و در قیامت نیز بابت آن باید پاسخگو باشند و پاسخ اعتماد به مردم را نیز باید با خدمت به مردم پاسخ داد.

حجت الاسلانم فرجی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه درمنطقه کاشان، اظهارداشت: درمنطقه کاشان ۱۹ مدرسه علمیه با حدود ۳ هزارطلبه فعالیت دارد.

به گفته وی درسطح کشور تنها سه مرکز تهران و قم و کاشان ازهمه استان‌ها طلبه دارند و مناطق دیگرهمه بومی گزینی هستند و در کاشان طلابی ازهمه استان‌های کشوردر مدارس علمیه منطقه کاشان در حال تدریس هستند.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه نراق از استان مرکزی و حوزه نطنز از استان اصفهان جدا و به کاشان الحاق شد، یادآور شد: از دو سال قبل نیز مدیریت عمرانی حوزه‌های نجف آباد، شهررضا، گلپایگان، و خمینی شهربه کاشان واگذارشد.

حجت الاسلام فرجی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ شهر تحت پوشش مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان قراردارد که از این تعداد ۶ شهر پیرامون شهرستان کاشان و ۵ شهر دیگر پیرامون اصفهان هستند.

وی از اجرای طرح امین در حوزه علمیه کاشان خبرداد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰۰ نفر از نیرو‌های طلبه جهادی مبلغ و مبلغه در این طرح پذیرش شده اند و ماهیانه ۴۰ ساعت در مدارس برنامه‌های تربیتی اجرا می‌کنند.

به گفته وی شهرستان کاشان دارای ظرفیت یکهزار و ۷۰۰ طلبه مبلغه است که از این تعداد هزار نفر فارغ التحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: در صورت حمایت شورای شهر کاشان ازاجرای طرح امین در حوزه علمیه کاشان، دستاورد‌های شگرفی به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام فرجی از ظرفیت ۲۴ مشاورخانواده در کاشان خبرداد و با تأکید برراه انداری مرکز مشاوره حوزه علمیه در کاشان، گفت: شهرستان کاشان نخستین شهرستان است که موفق به برگزاری دوره مشاوره شده است، اما هنوزمکانی برای راه اندازی مرکز مشاوره در کاشان وجود ندارد.

به گفته وی هزینه‌های بالای مشاوره سبب شده است تا جوانان از مراجعه برای مشاوره گرفتن خودداری کنند که نتیجه آن می‌تواند افزایش آمار طلاق در شهرستان باشد.

مدیر حوزه علیمه کاشان درادامه به برخی آسیب‌های فرهنگی در شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه آسیب‌های فرهنگی دبه خانه‌های تاریخی کاشان رسیده است و شهر مذهبی کاشان نیاز به مراقبت بیشتری دارد./۱۳۰۷/پ۲۱۰/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات