۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۹۷۱۰۴
مولف و استاد حوزه علمیه قم:

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به نفع جریانی خاص مصادره شده است

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به نفع جریانی خاص مصادره شده است
حجت الاسلام اسکندری گفت: احساس می کنیم نه تنها در حفظ، تبیین و ترویج افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) موفق نبوده بلکه در جهت مخالف این قضیه گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی اسکندری مولف و استاد حوزه علمیه در سخنانی با توجه به عملکرد موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: این موسسه در سال 1367 به دستور امام خمینی تاسیس شد و هدف از تاسیس آن حفظ، تبیین و ترویج افکار و اندیشه های امام رضوان الله تعالی علیه بود.

استاد حوز علمیه با بیان اینکه موسسه چقدر در حفظ، تبیین و ترویج افکار و اندیشه های امام موفقیت داشته است، اظهار کرد: وقتی نگاهی به عملکرد موسسه بیندازیم برای ما یک سری سوالات دیگر به وجود می آید که توفیق موسسه را زیر سول می برد.

وی با اشاره به عملکرد سایت جماران که وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی است، عنوان کرد: احساس می کنیم نه تنها در حفظ، تبیین و ترویج افکار و اندیشه های امام (ره) موفق نبوده بلکه در جهت مخالف این قضیه گام برداشته است مثلا وقتی کسانی که به امام و اندیشه های امام هجمه کردند، شاهد موضع گیری مناسب این موسسه نبودیم.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه عبدالکریم سروش امام را تئوریسین خشونت معرفی کرد، ابراز داشت: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی موضعی در این راستا نگرفت؛ همچنین در مقابل اظهارات عیسی کلانتری نیز موضعی اتخاذ نکرد. موسسه بر اساس آن هدفی که دارد باید از آنچکه اتفاق افتاده و امام موضع گیری کرده اند دفاع کند اما این کار را نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در تحریف امام پیش قدم است، خاطرنشان کرد: آنچکه تمام مردم دنیا از امام دیده اند، یک انسان دنیاگریز بود و هیچ دلبستگی به دنیا نداشت، امام علم انقلاب را به دوش گرفته بود و به دنبال استفاده و بهره از ریاست نبود، اما عملکرد موسسه تنظیم و نشر آثار امام را ملاحظه کنید.!

مولف و استاد حوزه علمیه افزود: وقتی کتاب اقلیم خاطرات نوشته فاطمه طباطبایی عروس امام منتشر می شود، دقیقاً تصویری که از امام منتشر می شود 180 درجه با آنچکه مردم تصور و در ذهن دارند فرق می کند و حتی بین الکذب است، مثلا آورده است امام در قم منزلی داشتند که انواع میوه ها در او بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی را شخصیت او معرفی کرده است و شناخت ایشان با تزئینات حرمش، ظلم به ایشان است، اظهار داشت: چه لزومی داشت که چنین حرمی برای امام بسازند که حتی بی بی سی و برخی از رادیوهای بیگانه بگویند گران ترین مقبره جهان و در کنار عکس مقبره امام عکس قبر امیر کویت را که قبر ساده ای است منتشر کنند.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به اینکه عملکرد موسسه تنظیم و نشر آثار امام با شخصیت امام خمینی (ره) همخوانی ندارد، ابراز داشت: چرا این موسسه در مقابل خاطرات یک طرفه مرحوم هاشمی موضع گیری نکرد، آیا اینگونه برخورد کردن موجب تضعیف شخصیت امام نیست؟ 

وی با بیان اینکه سایت جماران با کسانی مصاحبه می کند که با عزیزترین و مهم ترین یادگار امام در افتادند، اذعان کرد: وقتی نظام اسلامی را عزیزترین و مهم ترین یادگار امام می دانیم و به حق هم چنین است، سایت جماران با کسانی مصاحبه می گیرد که به ولایت فقیه و نظام هجمه می کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به اینکه موسسه تنظیم و نشر آثار امام حسینیه جماران را که متعلق به امام و همه ملت است برای تبلیغات انتخابات یک جریان خاص قرار داد، خاطرنشان کرد: آیا به این معنی نیست که موسسه تنظیم و نشر آثار امام به جای دفاع از امام به نفع یک جریان خاص مصادره شده است.

ارسال نظرات