۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۹۷۱۵۵
مدیر عامل خبرگزاری رسا:

خبرگزاری رسا به دنبال طرح الگوی صحیح مطالبه‌گری و شفافیت در حوزه است

خبرگزاری رسا به دنبال طرح الگوی صحیح مطالبه‌گری و شفافیت در حوزه است
حجت الاسلام محققی با بیان اینکه خبرگزاری رسا به دنبال طرح الگوی صحیح مطالبه‌گری و شفافیت در حوزه است، از استمرار نشست های «صریح و بی پرده با مسؤولان حوزوی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در نشست صمیمی نخبگان حوزوی با رئیس مرکز امور نخبگان و استعداد های برتر حوزه های علمیه که در خبرگزاری رسا برگزار شد ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام عماد گفت: خبرگزاری رسا در راستای مطالبه گری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، به یاری خدای متعال سلسله نشست هایی را با عنوان «صریح و بی پرده با مسؤولین حوزوی» برگزار خواهد کرد که این جلسه، سرآغاز آن است.

وی ادامه داد: توصیه بزرگان دین به ارائه گزارش مسئولان از عملکرد و برنامه ها در حوزه کاری و جامعه اسلامی است؛ در روایتی از حضرت امیرالمومنین علیه السلام آمده «اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب» یعنی حق شما بر من چنین است که هیچ مطلبی از امور مربوط به عموم مردم را غیر از اسرار جنگی (شامل موارد مربوط به امنیت و امور پنهانی حاکمیتی) مخفی نکنم.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به برخی بداخلاقی ها خصوصا در فضای مجازی به بهانه مطالبه گری یا شفافیت اظهار داشت: البته گاه به بهانه شفاف سازی یا مطالبه گری فعال، فضا غبارآلود می شود. بنابراین رعایت قانون مطبوعات، فقه و اخلاق در این زمینه لازم است. از همین رو خبرگزاری رسا به دنبال الگویی از مطالبه گری است تا مسؤولان حوزوی در راستای تحقق حوزه انقلابی گزارش برنامه ای و عملکردی خود را ارائه کنند و اولین نشست با این هدف امروز در حال برگزاری است.

حجت الاسلام محققی با شمارش انواع شفافیت تأکید کرد: شفافیت در اطلاعات در مرکز امور نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه در حال انجام است و همین سامانه ای که در آن اطلاع رسانی صورت گرفته و ارتباط وثیقی که با رسانه ها در ارائه گزارش اقدامات و جلسات تدبیر اندیشی دارید مغتنم است.

وی ادامه داد: شفافیت در مشارکت یعنی مسؤولان نظرات عموم را در حوزه مسؤولیتی خود جویا شوند و آنها را در برنامه ها همراه سازند که در این زمینه ظرفیت خوبی را در حوزه های علمیه شاهد هستیم؛ لازم است در زمینه شفافیت در پاسخگویی نیز مسؤولان و کنشگران بیش از پیش عمل کنند چرا که رسانه های دشمن به دنبال سوء استفاده از موقعیت های جنجال ساز با هدف تبدیل فرصت ها به تهدید هستند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا اظهار داشت: همان گونه که در اندیشه امامین انقلاب و مراجع عظام آمده، توجه به نخبگان اهمیت بالایی دارد و جامعه ای که به نخبگان خود اعتماد کند پیشرفت می کند.

وی خاطرنشان کرد: کارآمدسازی نخبگان در راستای حل معضلات نظام از جمله فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و این عرصه نیز دارای کاستی هایی است که لازم است برای رفع آن آسیب ها برنامه ریزی شود؛ سیاستگذاری، قانونگذاری در این خصوص به خوبی انجام شده است و امیدواریم در حوزه تنظیم گری و اجرا گام های خوبی توسط مدیران عالی حوزوی برداشته شود.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در پایان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در تحقق برنامه های مدیریت حوزه های علمیه در امور نخبگان گفت: خبرگزاری رسا خود را بی نیاز از نقدها، نظرات و ارشادهای مدیران، اعلام و نخبگان حوزوی نمی داند./پ201/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید جلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
سلام علیکم وقت بخیر
بهترین الگو برای شفافیت حوزه‌های علمیه این است که مسئولان درجه اول تا خو د طلبه های مبتدی برگردیم به مسجد ورفتار واعمال خودمان را و برنامه های حوزوی به مردم عرضه کنیم
فاصله بین طلاب ومردم عادی مساوی با مرگ تدریجی است
0
0