۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۹۷۲۸۰
نماینده ولی فقیه در اصفهان:

ستاد عتبات عالیات، رفاه زائران را فراهم کند

ستاد عتبات عالیات، رفاه زائران را فراهم کند
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت مناسب سازی مسیرها و اماکن زیارتی برای معلولان، گفت: ستاد عتبات رفاه زائران را در مسیر و شهرهای زیارتی عراق فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: همه هزینه‌ها بر طلاکاری و نقش و نگارهای حرم مطهر ائمه اطهار(ع) صرف نشود بلکه به موضوع رفاه زائران توجه بشود.

وی با بیان اینکه اعتاب مقدسه ائمه اطهار(ع) به طلاکاری و زیباسازی نیازی ندارند، تصریح کرد: این اقدامات در حد عرف لازم ولی بخش زیادی از درآمد ستاد برای احداث سرویس بهداشتی، حمام، جاده سازی، محل های استراحت و نظافت حرم و اطراف آن صرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به جاده بین نجف تا کربلا و ضرورت توسعه آن بیان کرد: ایجاد جاده بزرگ دو طرفه و پیاده رو همراه با درختکاری برای سایه بان تابستان ها در دستور کار قرار بگیرد که این جاده بین الحرمین آبروی شیعه و محلی برای نمایش وحدت شیعیان است.

وی با بیان اینکه مسیر تردد زائران از ایران تا کربلا در مرز و جاده ها وضعیت خوبی ندارد و به امکانات رفاهی نیاز دارد، در ادامه به نیاز معلولان نیز اشاره کرد و گفت: امکانات سرویس های بهداشتی و مساجد بین راهی متناسب با اقشار آسیب پذیر مثل معلولان و سالمندان نیست و این دسته از افراد دچار مشکل می‌شوند.

امام جمعه اصفهان بر نامگذاری یک روز با عنوان عتبات عالیات تاکید کرد و اظهارداشت: این روز فرصتی است تا علاوه بر اطلاع رسانی عملکرد ستاد، زمینه جذب نذورات به مناسبت این روز توسط مردم باشد تا اینکه هر فرد برای خود و خانواده اش یک روز در سال مبلغی جهت حرم ائمه اطهاراختصاص دهد.

وی همچنین بر استفاده زمین های بلا استفاده وقفی برای توسعه عتبات عالیات و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: دولت سهم تغییر کاربری این مزارع و زمین های بلا استفاده جهت انجام فعالیت درآمدزایی را دریافت نکند.

در ادامه جعفر عسکری رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در این نشست به درآمد و پروژه‌های عراق اشاره کرد و گفت: چهار پروژه مهم شامل تکمیل صحن حضرت زینب(س)، ضریح امام حسین(ع)، صحن سلمان فارسی و احداث صحن در کاظمین با همکاری دیگر استان ها بر عهده ستاد اصفهان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در این نشست به درآمد و پروژه‌های عراق اشاره کرد و گفت: چهار پروژه مهم شامل تکمیل صحن حضرت زینب(س)، ضریح امام حسین(ع)، صحن سلمان فارسی و احداث صحن در کاظمین با همکاری دیگر استان ها بر عهده ستاد اصفهان است.

عسگری افزود: برای کمک به توسعه حرم ائمه معصومین(ع) در عراق فرصت های کارآفرینی ایجاد شده و درآمدزایی برای این کار به صورت پایدار ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 115 دار قالی برای درآمدزایی ستاد در اصفهان ایجاد شده، خاطرنشان کرد: این دارهای قالی به 140 مورد خواهد رسید و با فروش فرش دستبافت هزینه های طرح ها تامین می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان اضافه کرد: نذورات نقدی مردمی امسال با وجود شرایط سخت اقتصادی برابر کمک های هشت سال گذشته است.

وی به ارادت و احترام مردم نسبت به امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: جایگاه عتبات عالیات، عقبه فرهنگ و تمدین شیعیان، جایگاه فرهنگ عاشورا، تجلی ارادت به خاندان عصمت و طهار، دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی و هم افزایی وحدت مسلمانان و شیعیان باعث رونق این دسته از فعالیت ها بوده است./1304/د101/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات