۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۹۷۳۱۳
آیت الله سعیدی:

لغزش افراد با صلاحیت را باید به آنها تذکر داد

لغزش افراد با صلاحیت را باید به آنها تذکر داد
آیت الله سعیدی گفت: افرادی که از خطای گذشته خود عبرت می‌گیرند حتی ممکن است از افرادی که خطایی نداشته اند بهتر کار کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار حجت الاسلام ایمانی تبار نماینده ولی فقیه و جمعی از مسؤولان گزینش و بسیج سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به آیات ۲۲ تا ۲۶ سوره مبارکه صاد بر شیوه صحیح گزینش و حراست از نیروها در ادارات دولتی و دیگر مراکز تاکید کرد.

وی با بیان اینکه گزینش هر اداره مسئول تشخیص صلاحیت‌ها است، گفت: نباید بر اساس گزارش‌ها و حتی عملکرد افراد در گذشته صلاحیت آنها را نادیده گرفت بلکه باید اگر افراد با صلاحیت و کاردان لغزشی هم دارند به آنها تذکر داد و آنها را به کار گرفت.

تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه در بسیاری موارد لغزش انسان و پی بردن به آن باعث عبرت گرفتن می‌شود، گفت: افرادی که از خطای گذشته خود عبرت می‌گیرند حتی ممکن است از افرادی که خطایی نداشته اند بهتر کار کنند و باعث شود که دیگر خطای گذشته را تکرار نکنند.

وی تفاوت انسان و فرشتگان را در عبرت گیری دانست و خاطرنشان کرد: لغزشی که حضرت آدم(ع) در خوردن آن میوه ممنوعه داشتند باعث شد که عبرت بگیرند و همین عبرت گرفتن و توبه باعث شد که شیطان و القائات او را بهتر بشناسند و به مقام خلیفه اللهی برسند.

امام جمعه قم تصریح کرد: بنابراین در گزینش ها باید دقت شود که از افراد با صلاحیت استفاده شوند و در صورت یک لغزش نباید به کلی روی نام افراد خط قرمز کشیده شود و طرد شوند بلکه باید با تذکر و امر به معروف به افراد فرصت جبران داده شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
شهر مقدس و مذهبی قم چند سالی است که آماج حرکت هایی خواسته یا ناخواسته شده که مذهبی بودن را در این شهر زیر سئوال برده است.
0
0