۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۷۳۶۵
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی مطرح کرد؛

عزم حوزه برای پژوهش و پاسخگویی به نیازهای نظام و جامعه اسلامی + فیلم

عزم حوزه برای پژوهش و پاسخگویی به نیازهای نظام و جامعه اسلامی + فیلم
معاون پژوهش حوزه به تشریح برنامه های حوزه در هفته پژوهش پرداخت و گفت: حوزه، پژوهش و پاسخگویی به نیازهای نظام و جامعه اسلامی، شعار ما در این هفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه صبح امروز در نشستی خبری که در سالن نشست های انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد، به تشریح برنامه های این معاونت در هفته پژوهش پرداخت.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته پژوهش، «حوزه، پژوهش و پاسخگویی به نیازهای نظام و جامعه اسلامی» است، اظهار داشت: برنامه‌های هفته پژوهش از روز شنبه ۲۰ الی ۲۵ آذرماه می باشد که به ترتیب با عناوین پژوهش، پاسخگویی و پشتیبانی از تولید علوم اسلامی، پژوهش، پاسخگویی و کاربردی سازی علوم و هوش مصنوعی، پژوهش، پاسخگویی به نیازهای جامعه جهانی، پژوهش، پاسخگویی و نقش‌آفرینی در تبیین بیانیه گام دوم، پژوهش، پاسخگویی و نقش پژوهشگران و پژوهش، پاسخگویی و مدارس، مراکز و پژوهشگاه‌ها نام‌گذاری شده است.

تعداد بازدید : 3

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در ادامه به تبیین اقدامات معاونت پژوهش حوزه های علمیه در راستای ترویج فرهنگ پژوهش پرداخت و ابراز داشت: معاونت پژوهش در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد که بخش مدیریت ترویج از جمله موارد آموزش مهارت‌های پژوهش است.

وی از تدوین درختواره پژوهش در معاونت پژوهش حوزه های علمیه خبر داد و اظهار داشت: امروز در تمامی مدارس علمیه کشور، کلاس‌ها و دوره‌های پژوهشی برگزار شده و طلاب مهارت‌های پژوهش را فرامی‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به فعالیت های کانون‌های پژوهش در سراسر کشور، تصریح کرد: دوره‌هایی را نیز سالانه برای معاونان پژوهش استان‌ها برگزار می‌کنیم تا با جدیدترین روش‌های تحقیق و پژوهش آشنا شوند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه برای تمام اساتید آموزش در کشور، دوره‌ آشنایی با مهارت‌های پژوهشی را برگزار می‌کنیم، مطرح کرد: برای کادر پژوهش در سراسر کشور نیز کلاس های مهارت افزایی در امر مدیریت راهبری پژوهش برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به جشنواره علامه حلی عنوان کرد: جشنواره علامه حلی یکی دیگر از برنامه‌هایی معاونت پژوهش است که برای طلاب جوان در سه سطح برگزار می‌شود که خود عاملی برای تشویق طلاب جوان برای ورود به عرصه پژوهش خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به اینکه در ۱۳ دوره‌ای که تاکنون برگزارشده ۱۳۰ هزار مقاله، کتاب و پایان‌نامه به جشنواره ارسال‌شده است که نشان‌دهنده اهمیت این جشنواره می باشد، خاطرنشان کرد: همایش کتاب سال حوزه یکی دیگر از برنامه‌های معاونت پژوهش به شمار می رود که تاکنون ۲۲ دوره آن برگزارشده است.

وی با بیان اینکه برگزاری منظم کتاب سال حوزه آثار و برکات فراوانی را تاکنون به همراه داشته است، تأکید کرد: در کتاب سال حوزه، معیار ما ضوابط علمی است و تفاوتی بین اساتید و علمای تراز اول و طلاب جوان نیست.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه ۵۰۰ کتابخانه در سراسر کشور داریم که مدیریت و پشتیبانی آن‌ها و به‌روز نگه‌داشتن منابع پژوهشی بر عهده مرکز پژوهش است، اظهار داشت: پشتیبانی 500 کتابخانه از جمله دو کتابخانه فاخر آیت الله بروجردی و مدرسه فیضیه از ماموریت های معاونت پژوهش است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۳۰ برنامه از سوی معاونت پژوهش در هفته پژوهش برگزار خواهد شد، ابراز داشت: در این هفته نشست مدیر حوزه‌های علمیه با مسئولان مراکز پژوهشی در استان برگزار می‌شود و علاوه بر این نشست‌های مختلفی با پژوهشگران برگزار خواهد شد./پ202/

ارسال نظرات