۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۹۷۳۸۰
معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیه:

مانع زدایی و پشتیبانی از پژوهش؛ شعار جامعة المصطفی در هفته پژوهش

مانع زدایی و پشتیبانی از پژوهش؛ شعار جامعة المصطفی در هفته پژوهش
حجت الاسلام عبادی به تشریح برنامه های جامعة المصطفی(ص) در هفته پژوهش پرداخت و گفت: مانع زدایی و پشتیبانی از پژوهش، شعار ما در این هفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید عبادی معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) العالمیه صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات این نهاد حوزوی برگزار شد، گفت: هفته پژوهش جامعه المصطفی(ص) به دلیل حضور ملیت های مختلف با سایر نهادهای آموزشی و پژوهشی متفاوت است.

استاد حوزه علمیه با این بیان که جامعه المصطفی(ص) هرسال به مناسبت هفته پژوهش برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند، اظهار داشت: موضوعی که به‌عنوان برنامه‌های کوتاه‌مدت پیش‌بینی کردیم انعکاس فعالیت‌های پژوهشی است که توسط جامعه المصطفی(ص) انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته پژوهش برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم، ابراز داشت: آنچیزی که به عنوان برنامه کوتاه مدت برنامه ریزی کرده ایم انعکاس برنامه های علمی جامعه المصطفی(ص) است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) با توجه به اینکه نشست و همایش‌های علمی توسط این نهاد حوزوی برگزار می‌شود، ابراز داشت: کارگاه‌هایی که برگزار می‌شود مهارت‌های لازم در کنار علم‌آموزی را دارند و دانش در کنار پژوهش و تحقیق و مهار به منصه ظهور می‌رسد.

شعار امسال هفته پژوهش "مانع زدایی و پشتیبانی از پژوهش" است

وی با بیان اینکه علوم اسلامی و علوم انسانی با رویکرد اسلامی دو عرصه مهم در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی المصطفی است، تصریح کرد: در کنار این دو عرصه موضوع انگیزه و تلاش و همت طلاب جامعه المصطفی(ص) مورد تأکید است، شعار امسال هفته پژوهش "مانع زدایی و پشتیبانی از پژوهش" است.

حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: همه تلاش و همت خود را داشتیم تا فعالیت‌های پژوهشی در جامعه المصطفی(ص) در هفته پژوهش در شان این نهاد علمی باشد.

هدف از تشکیل این دبیرخانه معرفی المصطفی به‌عنوان چهره علمی و آموزشی و پژوهشی است

در ادامه قلی زاده دبیر اجرایی هفته پژوهش جامعه المصطفی(ص) نیز در این نشست بیان کرد: دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در طول سال فعالیت‌های پژوهشی را بر عهده دارد که تشکیل شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدنظر است و کمیته برنامه‌ریزی، کمیته اجرایی و کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی مشغول فعالیت هستند.

دبیر اجرایی هفته پژوهش جامعه المصطفی(ص) با این بیان که از ابتدای سال جلسات تخصصی را تشکیل دادیم و اقدامات لازم برای هفته پژوهش منسجم و با برنامه و همچنین محتوای غنی موردبررسی قرار گرفت، تصریح کرد: سیاست‌گذاری، جهت‌دهی برنامه‌ریزی، هدایت و حمایت، ساماندهی و ارزیابی شورای پژوهش‌کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به شعار هفته پژوهش المصطغی اظهار داشت: شعار امسال هفته پژوهش در حقیقت شعار سال معاونت است که برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری است.

وی افزود: پژوهش باید سبب رفع موانع شود، هدف از تشکیل این دبیرخانه معرفی المصطفی به‌عنوان چهره علمی و آموزشی و پژوهشی است و براین اساس کمیته‌های سه‌گانه را فعال و هر کمیته‌ای در حیطه فعالیت و مأموریت خود راهبردها را مشخص کرد.

قلی زاده با اشاره به اینکه 156 مصوبه در شورای سیاست‌گذاری داشتیم، عنوان کرد: مراسم اختتامیه هفته پژوهش روز پنج‌شنبه 25 آذرماه است که مراسم اختتامیه با تقدیر در برگزیدگان نمایشگاه انجام می‌شود.

نکوداشت اساتید و تجلیل از پژوهشگران برتر ازجمله برنامه‌های جامعه المصطفی در هفته پژوهش 

وی با تاکید براینکه برگزاری اجلاسیه، نکوداشت اساتید و مدیران پژوهشی و تجلیل از پژوهشگران برتر ازجمله برنامه‌های جامعه المصطفی در هفته پژوهش است، ابراز داشت: روزهای دوشنبه و چهارشنبه برنامه‌های نکوداشت را خواهیم داشت و دعوت از شخصیت‌های علمی و فرهنگی و سیاسی در راستای بازدید از نمایشگاه انجام می شود.

قلی زاده با اشاره به رویکردهای مهم هفته پژوهش گفت: حمایت، استفاده و هم‌فکری از پژوهشگران و ارزیابی و تحلیل فعالیت‌ها و انجام آموزش‌های لازم به کادر المصطفی در مراکز ارتباط‌گیری با نمایندگی‌های المصطفی خارج از کشور ازجمله برنامه‌هاست.

نمایشگاه هفته پژوهش المصطفی از ویژگی های خاصی برخوردار است

حجت الاسلام نوبخت دبیر کمیته  اجرایی هفته پژوهش المصطفی با بیان اینکه برنامه‌های مفصل و ویژه‌ای به مناسبت هفته پژوهش در جامعه المصطفی تدوین‌شده است خاطرنشان کرد: موضوع مهم در این هفته برگزاری نمایشگاه دستاوردهای  پژوهشی جامعه المصطفی است که بیش از 40 مرکز از مراکز تابعه و پیوسته جامعه المصطفی در این نمایشگاه حضور دارند و آثار پژوهشی فاخر سه سال خود را عرضه می‌کنند.

وی افزود: از مراکز پژوهشی خارج از قم برای حضور در این نمایشگاه دعوت‌شده است، امسال نمایشگاه پژوهشی در سطح حوزه‌های علمیه به‌صورت متمرکز برگزار نمی‌شود و جامعه المصطفی این اقدام شایسته را انجام داد.

دبیر کمیته اجرایی هفته پژوهش جامعه المصطفی(ص) با اشاره به ویژگی های خاص این نمایشگاه اذعان کرد: غرفه اختصاصی ویژه بانوان برپا می‌شود و همچنین غرفه خاص ویژه نمایندگی‌های خارج از کشور المصطفی و مراکز پژوهشی که المصطفی در خارج از کشور دارد در نمایشگاه در معرض عموم درخواهد آمد.

حجت الاسلام نوبخت با اشاره به اینکه هم‌زمان با هفته پژوهش 11 نشست و نقد کتاب در نمایشگاه جامعه المصطفی(ص) برگزار می‌شود، بیان کرد: مرکز بین‌المللی و نشر المصطفی بیش از 4 هزار اثر را در 42 زبان و موضوعات تخصصی نشر داده است.

رونمایی از 120 اثر جامعه المصطفی به مناسبت هفته پژوهش 

وی با این بیان که در نمایشگاه دستاوردهای جامعه المصطفی(ص) رونمایی از آثار انجام می‌شود و بیش از 120 اثر از هفته پژوهش سال گذشته تا امسال است و آثار فاخری است که قابل‌توجه است، اظهار داشت: یکی از آثار "آیا علم می‌تواند دین را نادیده بگیرد" نوشته دکتر گلشنی است، این اثر به دو زبان انگلیسی و فارسی تألیف و ترجمه‌شده است./پ203/

ارسال نظرات