۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۹۷۴۰۰
مسئول دارالقرآن امام سجاد هرات:

خواهان گسترش همکاری‌های قرآنی با ایران هستیم

خواهان گسترش همکاری‌های قرآنی با ایران هستیم
خانم رحیمی در دیدار وابسته فرهنگی کشورمان در هرات گفت: خواهان گسترش همکاری‌های قرآنی با ایران هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مجید خالق‌نیا، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات با خانم رحیمی، مسئول مرکز قرآنی و دارالقرآن امام سجاد(ع) و تعدای از اساتید قرآنی این مرکز در محل مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های فی مابین گفت‌وگو کرد.

خالق‌نیا در سخنانی، با تأکید بر توسعه فرهنگی قرآنی اظهار کرد: اگر جامعه اسلامی بتواند آموزه‌های فرهنگی و دینی خود را بر اساس قرآن کریم تنظیم کند، خیلی از مشکلات جامعه اسلامی و کشورهای مسلمان برطرف می‌شود.

خانم رحیمی، مسئول مرکز قرآنی و دارالقرآن امام سجاد(ع) به ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز قرآنی پرداخت و گفت: اساتید قرآنی و اعضای هیأت مدیره مرکز قرآنی و دارالقرآن امام سجاد(ع) واقع در شهرک رازی از توابع شهرستان کروخ هرات هستند که در آن منطقه محروم، به تدریس قرآن کریم، احکام و مسائل شرعی و اجتماعی، تربیت کودک، همسرداری، اخلاق اسلامی و ... می‌پردازند.

وی خواستار گسترش همکاری‌های مشترک فرهنگی و قرآنی بین مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات و مرکز امام سجاد(ع) شد.

در پایان این دیدار، طرفین برای همکاری در زمینه فعالیت‌های قرآنی و برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن جهت ارتقاء سطح علمی و توانمندسازی اساتید قرآنی توافق کردند.

خالق‌نیا، نماینده فرهنگی کشورمان در هرات از مدارس رضوی و کوثر در شهر هرات بازدید کرد. در این برنامه، مسئول و کادر آموزشی مدارس خواستار اعطای بورسیه ادامه تحصیل در ایران ویژه دانش‌آموزان و همچنین تحصیلات تکمیلی کادر آموزشی مدرسه شدند.

در ادامه، نسبت به برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و افزایش سطح علمی به صورت مجازی و حقیقی برای مدیران و کادر آموزشی تأکید شد./۹۸۸/

خواهان گسترش همکاری‌های قرآنی با ایران هستیم

منبع:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات