۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۹۸۴۶۲

23 کتاب صوتی داستان‌های سواد مالی رونمایی شد

23 کتاب صوتی داستان‌های سواد مالی رونمایی شد
۲۳ کتاب صوتی داستان‌های سوادمالی که توسط آکادمی هوش مالی برای دانش آموزان دوره دوم دبستان تدوین شده است، رونمایی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی ۲۳ کتاب صوتی داستان‌های سواد مالی روز سه‌شنبه سی‌ام آذرماه در شب یلدا با حضور منصور ضابطیان، آزاده مؤیدی‌فرد، فاطمه امینی و حامد مدرس برگزار شد.

۲۳ کتاب صوتی داستان‌های سواد مالی با صدای جمعی از بهترین صداپیشگان کودک و نوجوان همچون احسان کرمی، آزاده مؤیدی‌فرد، فاطمه امینی، حامد مدرس، مهیار مجیب، بهرام سروری نژاد، نازنین مهیمنی، فاطمه خدا‌بنده‌لو، ندا نوری، سیمین براتی، پدرام محمدی و... به کارگردانی حامد زحمتکش، به صورت نمایش صوتی آماده شده و از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

منصور ضابطیان مجری و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون در این مراسم گفت: قصه‌گویی مهم‌ترین ابزار آموزش سواد مالی به کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود چرا که هم‌ذات‌پنداری آن‌ها با قهرمانان قصه‌ها باعث می‌شود کودکان و نوجوانان خود را در موقعیت‌های گوناگون تصور کنند و تجربه‌های گسترده‌تری به دست آورند.

وی در خصوص مجموعه داستان‌های سواد مالی افزود: در اغلب این داستان‌ها، یک مساله و مشکل مالی وجود دارد و فرزند خانواده آن مساله را حل می‌کند.

این برنامه‌ساز تاکید کرد: نکته جالب درباره این مجموعه داستان‌های سواد مالی این بود که در اغلب این داستان‌ها، یک مساله و مشکل مالی وجود دارد و این فرزند خانواده است که آن مساله را حل می‌کند. یعنی اولاً کودک متوجه موضوع هست و دوماً با تلاش و هوش خود آن را حل می‌کند. کودکانی که اینگونه آموزش می‌بینند اعتماد به نفس بالاتری خواهند داشت و به جای‌آنکه پشت سد بیکاری و مسائل اقتصادی جامعه جوانی‌شان را از دست دهند، راه‌حلی برای خود و جامعه‌ پیدا می‌کنند.

ضابطیان اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که آکادمی هوش مالی  شروع کرده با مشارکت تمامی علاقمندان به رشد و پیشرفت کشور، ادامه داشته باشد و هر سال روایت‌گر این دستاوردها باشیم.

حامد مدرس یکی از صداپیشگان این مجموعه کتاب‌های صوتی نیز در این مراسم گفت: کاش این آموزش‌ها در دوران کودکی در اختیار ما و نسل ما قرار گرفته بود. آشنا شدن با ارزش پول، نحوه خرج کردن، شیوه برنامه‌ریزی برای پول، انتخاب شغل مناسب و کسب درآمد از جمله موارد مهمی است که کودکان با خواندن یا شنیدن این داستان‌ها فرا می‌گیرند.

وی افزود: خانواده‌ها تاثیر بسیاری در یادگیری سواد مالی در کودکان دارند، اما پیش‌نیاز آن این است که خانواده‌ها سواد مالی را یاد بگیرند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: سواد مالی موضوعی نوپا در کشور است و شروع این حرکت جدی و آموزش کودکان و نوجوانان در این زمینه جای خوشحالی فراوان دارد و امیدوارم آکادمی هوش مالی بتواند به صورت تخصصی و بدون مداخله‌های مرسوم به حرکت ارزشمند خود ادامه دهد.

فاطمه امینی یکی دیگر از صداپیشگان مجموعه کتاب‌های صوتی نیز گفت: یادگیری رفتارهای مالی تا حد زیادی در خانواده‌ها صورت می‌گیرد و این نوع آموزه‌ها همیشه در ذهن افراد باقی می‌ماند.

آزاده مؤیدی‌فرد یکی دیگر از صداپیشگان مجموعه کتاب‌های صوتی نیز در این مراسم تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های کتاب‌های سوادمالی استمرار شخصیت‌ها و رشد گام‌به‌گام آن‌ها در راستای رسیدن به هدف است.

وی خاطرنشان کرد: کودکان از خواندن این داستان‌ها حس خوشایندی خواهند داشت چراکه احساس دلگرمی می‌کنند.

حامد زحمتکش کارگردان مجموعه کتاب‌های صوتی سواد مالی نیز گفت: خانواده‌ها علاقه دارند فرزندان‌شان آینده خوبی داشته باشند و این آینده بیش از آنکه در گروی وضع اقتصادی خانواده باشد وابسته به مهارت‌های کودکان در مدیریت بعد مالی زندگی و ایستادن روی پای خودشان است.

وی اظهار داشت: رفتارها و نگرش‌های مالی افراد بیش از هر جا، در خانه شکل می‌گیرد. پس این موضوع، اهمیت یادگیری سواد مالی توسط خانواده‌ها و فرزندان‌مان را دوچندان می‌کند.

این کارگردان گفت: جمعی از بهترین صداپیشگان کشور در این کار بزرگ حضور داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به احسان کرمی، آزاده مؤیدی‌فرد، فاطمه امینی، حامد مدرس، مهیار مجیب، ندا نوری، سیمین براتی، پدرام محمدی، بهرام سروری نژاد، نازنین مهیمنی، سحر آقاسی، محمد نوحیان، رسول قنبری، مهرداد مصلحی، ملیحه مقیمی، زهرا خوش‌نظر و تسلا کمالی اشاره کرد.

دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی نیز در این مراسم گفت: آکادمی هوش مالی، نهاد تخصصی فعال در حوزه سواد مالی است که تهیه و تدوین این کتاب‌های صوتی را برعهده داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز از ۱۷ کتاب صوتی برای دانش‌آموزان دوره اول دبستان رونمایی شد. مجموع کتاب‌های صوتی آماده‌شده توسط آکادمی هوش مالی به ۴۰ عدد می‌رسد.

مدیر آکادمی هوش مالی افزود: سواد مالی موضوع جدیدی است که باید در کشور نهادینه شود چراکه این موضوع به افراد کمک می‌کند سررشته امور مالی زندگی خودرا در دست گیرند.

رودی تاکید کرد: در مدرسه و دانشگاه کمتر به موضوع سوادمالی پرداخته می‌شود به همین دلیل زمانی که وارد جامعه و کار می‌شویم هر روز از نبود آن رنج می‌بریم.

وی عنوان کرد: یادگیری سواد مالی موجب می‌شود توجه‌ ما به بعد مالی زندگی جلب شود و تصمیم‌ها و رفتارهای مالی ما به جای آنکه از عادت‌ها پیروی کنند، دقیق‌تر و به‌جاتر باشند.

مدیر آکادمی هوش مالی گفت: بهترین زمان برای آموزش سواد مالی سنین کودکی است چراکه عادت‌های صحیح مالی از کودکی شکل داده می‌شود. سواد مالی دارای شش سرفصل و صد و بیست و هفت مفهوم آموزشی است که به صورت دقیق و گام‌به‌گام در طول دوازده سال مدرسه به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

رودی افزود: آکادمی هوش مالی از میان برترین کتاب‌های داستان سواد مالی در جهان، متناسب‌ترین‌ها را برگزیده است. تاکنون ۶۰ عنوان کتاب از آن‌ها برای پایه‌های اول تا ششم دبستان منتشر شده است و نزدیک به ۴۰ جلد نیز در دست انتشار است که این کتاب‌ها معرفی‌شده و تقدیرشده از سوی نهادهای مطرح آموزش سواد مالی در جهان و کتاب‌نامه رشد آموزش و پرورش است.

مدیر آکادمی هوش مالی تاکید کرد: علاوه بر این با تشکیل گروهی از نویسندگان کودک و نوجوان و انتقال مفاهیم سواد مالی به آن‌ها، در فرآیندی دقیق و یک ساله داستان‌های سواد مالی توسط این نویسندگان به رشته تحریر درآمده که به زودی منتشر خواهد شد.

رودی گفت: برخی دیگر از آثار داستانی سواد مالی در قالب فیلم یا پویانمایی ظهور و بروز می‌یابند و «بچه‌های دهکده پول» یکی از پویانمایی‌های آموزش سواد مالی بر مبنای داستان است که در ۲۴ قسمت به آموزش سواد مالی به کودکان می‌پردازد. این مجموعه توسط آکادمی هوش مالی دوبله اختصاصی شده و در قالب یک بسته آموزشی از طریق سامانه آموزش مجازی آکادمی هوش مالی عرضه می‌شود.

ارسال نظرات