۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۹۸۵۹۷
امام جمعه اسلام آبادغرب:

«بنگاه داری» بانک ها، یکی از چالش های مهم اقتصاد کشور است

«بنگاه داری» بانک ها، یکی از چالش های مهم اقتصاد کشور است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: بانک ها بسیاری از سیاست های دولت را با چالش مواجه می کنند و بنگاه داری بانک ها یکی از چالش های مهم اقتصاد ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدروح الله زمانی موسوی امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون و نیز یادگاران هشت سال دفاع مقدس شهرستان اسلام آباد غرب اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکلات حل شود چاره ای نداریم جز اینکه به فرامین الهی که توسط برای پیامبران برای سعادت ما انسان ها آورده شده برگردیم و انشاءالله شاهد صلح و دوستی در سراسر عالم باشیم.

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به رزمایش بزرگ سپاه پاسداران در خلیج همیشه فارس ایران عزیز اسلامی، گفت: این غرش موشک های سپاه است که تن دشمنان را می لرزاند، آنچه که امروز موجب امنیت پایدار مملکت است همین صدای ناهنجار موشک هایی است که به سمت اهداف فرضی پرتاب می شود، اگر این صداها و خشمی که نظامیان ما نسبت به دشمن نشان می دهند اگر نباشد امروز امنیت و آرامش در هیچ کجای مملکت دیده نخواهد شد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: اینکه برخی غافلان و جاهلان اینگونه بیان می کنند که چرا ما باید اینقدر هزینه نظامی کنیم، چرا نرویم مذاکره کنیم، آیا واقعا از روی اعتقاد این حرف ها را می زنند؟!  وقتی ما در یک مسابقه ورزشی ساده باید حریف مان را دست کم نگیریم، آیا در ارتباط با مملکتی که پرچم عدالت و آزادی خواهی و استقلال را در برابر زورگویان و ستمگران عالم برافراشته است، آیا می توانیم چشم روی چشم بگذاریم؟!

وی تصریح کرد: چگونه می توانیم از تمامیت ارضی خودمان دفاع کنیم در حالیکه مسلح نباشیم به سلاح روز در حالیکه دشمنان منتظر فرصت و غفلت هستند تا یک حمله به ما داشته باشند. مگر می توان دشمنی دشمنان را نادیده گرفت و راحت خوابید؟!  لذا از همه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران تقدیر و تشکر داریم و این پیام را به دشمنانی دارد که همواره ما را تهدید می کنند که ایران همانند گذشته و همچون قبل مقتدر ایستاده است و خاورمیانه و به ویژه آبهای نیلگون خلیج فارس جایی برای دشمنان و آمریکایی ها نیست، آنها باید بفهمند این کشور، ایران قبل از انقلاب نیست و اجازه کوچکترین تعرضی به سرحدات کشور نخواهد داد.

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به بحث سلامت در کنار نعمت امنیت، گفت: امروز وضعیت سلامت کل ایران اسلامی در وضعیت آبی و مناسبی است که این را باید قدر بدانیم، به راحتی هرچه تمامتر اگردر همه شهرهای ایران پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و واکسیناسیون را جدی نگیریم به راحتی به وضعیت بحرانی گذشته بازخواهیم گشت، کارها مختل خواهد شد، کسبه و تجار متضرر خواهند شد، آموزش زیرسؤال خواهد رفت و مشکلات آموزشی به بار خواهد آمد و بسیاری از اتفاقات ناگوار که هیچ کسی راضی به تکرار آن نیستیم در گرو قدرشناسی این وضعیت فعلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بهبود فضای کسب و کار یکی از مسائل مورد نظر دولت است که با توجه به مشکل بزرگ اشتغال در کشور، ریشه تعطیلی واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی را باید در بانک ها پیگیری کرد، قبل از انقلاب مشکلات عدیده ای در حوزه بانک ها وجود داشت، بعد از پیروزی انقلاب و امروز در گام دوم انقلاب هنوز شاهد برخی مشکلات بانک ها هستیم و بسیاری از مردم از روحانیت می پرسند یا بهره ای که بانک از مردم می گیرد حلال هست یا خیر؟! این سوال باید پاسخ داده شود و بانک ها به سمت اسلامی شدن حر کت کنند.

حجت الاسلام زمانی موسوی افزود: وقتی پای سخن مسؤولین و کارشناسان می نشینیم در حوزه مسائل اقتصادی، فرهنگی و دینی همه کارشناسان متفق القول هستند که بانک ها یکی از عناصری هستند که بسیاری از سیاست های دولت را با چالش مواجه می کنند و بنگاه داری بانک ها یکی از چالش های مهم اقتصاد ماست.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: انتظار این است در این دوره و شرایط ویژه که قوای سه گانه مجلس، دولت و قوه قضائیه انقلابی و همراه هستند، این مشکل برای همیشه بانک ها حل شود و تضامین بسیار سختی که بانک ها در مسیر تسهیلات اشتغال می گیرند و بعضا سلیقه ای هم هست یکی از مشکلات است، ارائه تسهیلاتی که کسبه، تجار و واحدهای صنفی نیاز دارند یکی از مشکلاتی است که مربوط به بانک هاست لذا بانک ها باید به کمک مردم و اقتصاد ایران بیایند تا ان شاءالله دولت بتواند برخی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کند.

حجت الاسلام زمانی موسوی در پایان سخنان خود از تسهیلات اشتغالزایی در طرح های محرومیت زدایی سپاه که با اقساط بلند مدت و سود اندک در اختیار مردم قرار می گیرد از سپاه پاسدران تقدیر و تشکر کرد. /1400/پ210/

ارسال نظرات