۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۹۸۷۱۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

گسترش فرهنگ نماز، بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است

گسترش فرهنگ نماز، بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، گسترش فریضه دینی نماز را بهترین راهکار برای کاهش آسیب ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی فصلی ستاد اقامه نماز استان که در دانشکده فنی و حرفه ای امام محمد باقر(ع) ساری برگزار شد با اشاره به اهمیت جایگاه نماز در دین گفت: در زندگی همه بزرگان و شهدا نماز دارای جایگاه برجسته ای است وباید از نور نماز بهره ببریم.

وی با بیان این که در تاریخ بشریت هر چه که دارد به برکت نماز است، افزود: وظیفه داریم نماز را جدی بگیریم و در جهت نشرو گسترش آن در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های تبلیغی موجود در تقویت فرهنگ نماز خوانی در جامعه بهره گرفته شود، تصریح کرد: به طور حتم گسترش این فریضه دینی بهترین راهکار برای کاهش آسیب ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که توجه به نماز جامعه را در برابر بسیاری از مشکلات و آسیب ها مصون خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بی توجهی و غفلت از این فریضه مهم دینی جامعه را با آسیب های جدی مواجه خواهد کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که نماز باید برای ما دغدغه باشد، تصریح کرد: خودمان از عمق جان نماز را جدی بگیریم تا تاثیرش را در جامعه ببینیم، نماز حلال مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که هر چه داریم به برکت نماز است، تصریح کرد: توجه مسؤولان به مسأله نماز و تقویت این فریضه مهم دینی باید بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که برای انسان نور و ظلمت‌هایی وجود دارد که درک آن مهم است، ادامه داد: در فراتر از عالم هستی و مادی برای انسان نور ایمان، نماز و نماز شب وجود دارد که از نوع معنوی است.

امام جمعه ساری با بیان این که انسان در آخرت با نور به سعادت می‌رسد، تصریح کرد: نور عبادت، تقوا و ایمان پس باید قدر خودتان را بدانید اینکه رهاورد شما چیست، اگر خوب دقت کنید رهاورد نور است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دستگاه‌ها از بودجه کم و امکانات شکایت می کنند، خاطرنشان کرد: اما از اینکه نور معنویت کم شده گلایه ندارند، ما نیاز به نور معنویت داریم تا ادارات ما کارآمد شوند، نماز واقعی اگر باشد دزدی‌های کلان درکار نیست./950/پ210/

ارسال نظرات