۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۹۸۷۴۶
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به سیره علوی در جامعه و زندگی فردی

ضرورت توجه به سیره علوی در جامعه و زندگی فردی
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر این که علم باید با تعهد، ولایت مداری، اعتقاد و وجدان همراه باشد، گفت: سیره علوی باید به متن جامعه و زندگی وارد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد فاخر فرهنگی و دینی تأکید کرد و گفت: کار برای امام علی(ع) عمق و گستردگی خاصی دارد و این کار مهم باید با عزم واقعی دنبال شود.

وی با بیان این که هر چه در این حوزه ها کار کنیم باز هم کم است، افزود: باید محصول و خروجی این کنگره مهم در شأن و منزلت نخستین امام شیعیان باشد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید اعتقادی و برای رضایت حضرت کار کنیم، ادامه داد: وظیفه همه ما این است که امام علی(ع) را بشناسیم و فکر، فرهنگ، تفکر، مکتب و ولایت علی(ع) را به متن جامعه بیاوریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که محققان و پژوهشگران نیز باید در نگارش مقالات خود بر مبنای اعتقاد به ولایت و صاحب ولایت قلم بزنند، تصریح کرد: اگر این اعتقاد در نگارش مقالات مورد توجه قرار گیرد به طور حتم آن اثر علمی کاربردی تر خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز نیازمند بصیرتی از جنس بصیرت نهم دی ماه هستیم، خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران آن خلأیی که در دوران ائمه معصومین(ع) به ویژه امام علی(ع) در حوزه بصیرتی وجود داشت با حضور خود در صحنه ها و عرصه های مختلف پر کردند.

امام جمعه ساری با بیان این که عمارها و مالک اشترهای انقلاب اسلامی با عملکرد ارزشمند خود بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی و نظام و انقلاب عزت و عظمت بخشیدند، افزود: رزمایش اخیر سپاه موجب ترس و وحشت رژیم غاصب صیهونیستی شد و این عظمت و اقتدار برگرفته از شجاعت علی(ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که سیره علوی را باید به متن جامعه و زندگی وارد کنیم، تصریح کرد: امروز نهادها، ادارات و سایر بخش های کشور نیز باید در برنامه های خود سیره علوی را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی با بیان این که علم باید با تعهد، ولایت مداری، اعتقاد و وجدان همراه باشد، بیان داشت: باید تلاش کنیم ابتدا خودمان امام علی(ع) را خوب بشناسیم و در ادامه به جامعه شیعی، اهل سنت و همچنین جامعه جهانی معرفی کنیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که کار برای حضرت علی(ع) و ولایت بی انتها است، تصریح کرد: باید از همه فرصت و ظرفیت های موجود در جهت معرفی سیره آن حضرت در داخل و خارج بهره گیریم./950/پ210/

ارسال نظرات