۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۹۸۷۵۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

دانشگاه بهترین ظرفیت برای پرورش مطالبه‌گران نخبه است

دانشگاه بهترین ظرفیت برای پرورش مطالبه‌گران نخبه است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه دانشگاه بهترین ظرفیت جهت پرورش مطالبه‌گران نخبه است، گفت: استفاده از این ظرفیت سبب می شود شاهد کاستی‌های ۴۰ ساله نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در دیدار با رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد و معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب دینی  و فرهنگی بوده، هست و خواهد بود و بر این اساس از نظام اسلامی، دولت و جامعه اسلامی تا منتهی شود به تمدن اسلامی باید مجاهدت خودمان را به صورت مستمر ادامه دهیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مردم استان لرستان، نخبگان و اساتید این استان آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی را می‌شناسند و در راه رسیدن به این آرمان‌ها مستحکم و پاربرجا ایستاده‌اند، افزود: مصداق آن ۶۳۰۰ شهید است که جمعیت یک میلیونی استان در آن زمان تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌های ما برپایه تعلیم و تربیت اسلامی باشد ولی متصدیان فرهنگی دولت  در اجرای این برنامه‌ها موفق عمل نکنند جامعه اسلامی مسیری غیر از تعلیم و تربیت اسلامی را انتخاب می‌کند و دشمن از این شکاف سوءاستفاده کرده و بین کارگزاران نظام و مردم شکاف ایجاد می‌کند و برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: اگر مجموعه دانشگاه از جمله بسیج اساتید، کارمندان، دانشجویان، کانون‌های فرهنگی علمی و تشکل‌های مختلف بصیرتی، علمی و فرهنگی با یکدیگر متحد شوند جامعه، دولت اسلامی و تمدن اسلامی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید به گونه‌ای با زندگی مردم پیوند بخورد که اگر یک موسسه فرهنگی تعطیل شود برای مردم بسیار سخت باشد، ادامه داد: متاسفانه استان لرستان در این زمینه ضعف دارد زیرا نخبگان دانشگاهی و حوزوی داریم  که هر کدام مسیر خودشان را می‌روند از طرفی دیگر سازمان‌ها و نهادهای دولتی نیز مسیر خودشان را می‌روند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: باید کلیه دانشگاه‌های استان با هم فکری دستگاه‌های اجرایی راهکارهایی را عملیاتی کنند که براعتماد مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی افزوده شود.

وی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه بهترین  ظرفیت جهت پرورش مطالبه‌گران نخبه است که دیگر شاهد آسیب‌ها و کاستی‌های ۴۰ ساله گذشته نباشیم، گفت: اگر مجموعه دانشگاه  از جمله بسیج اساتید، کارمندان، دانشجویان، کانون‌های فرهنگی علمی و تشکل‌های مختلف بصیرتی، علمی و فرهنگی با یکدیگر متحد شوند جامعه، دولت اسلامی و تمدن اسلامی شکل می‌گیرد./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات