۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۹۹۰۷۵
دبیر ستاد مردمی بزرگداشت حاج قاسم در گفت‌وگو با رسا:

انتقام سخت به معنای خروج کامل آمریکا از منطقه است

انتقام سخت به معنای خروج کامل آمریکا از منطقه است
مقدم فر با اشاره به اینکه انتقام سخت به معنای خروج کامل آمریکا از منطقه است گفت: این به معنای پیروزی قطعی حاج قاسم است و شک نکنید ایشان هیچ چیزی غیر از این را نمی خواست.

حمیدرضا مقدم‌فر، دبیر ستاد مردمی بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه حاج قاسم گفت: ستادی که ما تشکیل داده‌ایم بیشتر یک هماهنگ کننده است و برای ساماندهی بهتر کارها پدید آمده و قرار نیست ما به کسی دستور بدهیم بلکه خود مردم با انگیزه های الهی نسبت به این شهید بزرگوار کار می‌کند؛ وجود حاج قاسم و شهادت ایشان تأثیری در مرم گذاشت که مردم احساس می‌کنند به ایشان مدیون هستند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم خود را مدیون مردم می‌دانست ولی اکنون این حس برای مردم ایجاد شده ادامه داد: او تمام وجودش را وقف مردم کرد و همین مسأله موجب شده بدون برنامه‌ریزی خاص، مردم به صورت درونی و خودجوش برای حاج قاسم کارهایی را انجام دهند که در هیچ برهه‌ای از تاریخ این را نداشته ایم.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه همچنین با برشمردن این فعالیت‌ها اظهار داشت: از پخش نان گرفته، اهدای خون، نذر صلوات، ختم قرآن و... و این کار شکل عمومی پیدا کرده است و به حرکت مردمی و خودجوش تبدیل شده و مختص به مکانی خاص نیست بلکه در روستاهای دور افتاده و عشایر نشین نیز وجود دارد.

وی افزود: ما چندین مراسم بزرگ در سطح کشور گرفتیم که به عنوان نمونه، امروز نیز در تهران اجتماع بزرگی است که ۱۵۰ شهید تشییع می‌شود؛ برنامه دیگری که شروع شده، ساخت مستند از حاج قاسم بود و تنها تشبیهی که در خور این ماجراست این است که کارهای حاج قاسم مانند مولایش سیدالشهدا است که نیاز به هماهنگی ندارد و مردم خودشان بدون هیچ چشم داشتی کار می‌کنند.

مقدم‌فر به کشورهای منطقه نیز اشاه کرد و اظهار داشت: سال گذشته عراق بیش از ایران بزرگداشت گرفت و به عنوان نمونه، در ساعت شهادت حاج قاسم در فرودگاه بغداد اجتماع بزرگی بود و سال گذشته بیش از ۴۷۰ برنامه در عراق برگزار شد؛ یمن، پاکستان، کشمیر، هند، لبنان، سوریه، فلسطین و سایر کشورهای منطقه این کارها را به وفور انجام دادند.

وی افزود: نه فقط در کشورهای منطقه بلکه در کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، اسپانیا، فرانسه و... برنامه های متفاوتی اجرا شده که هم اکنون نیز در جریان است هم از طرف رایزن فرهنگی ما و هم از سوی مردم آنجا که این ها نیز تعداد بالایی را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت حاج قاسم با اشاره به اینکه انتقام سخت به معنای خروج کامل آمریکا از منطقه است گفت: این به معنای پیروزی صددرصدی حاج قاسم است و شک نکنید حاج قاسم هیچ چیزی غیر از این را نمی خواست؛ اکنون پایگاه‌های آنان به یک یا دو پایگاه در عراق تبدیل شده و مبداء این فشار برای خارج کردن آنها از سوی ایران بوده است.

ارسال نظرات