۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۶۹۹۲۵۵

آمریکا به دنبال حفاظت از آن نظمی است که هژمونی‌ اش را مستحکم‌ تر کند

آمریکا به دنبال حفاظت از آن نظمی است که هژمونی‌ اش را مستحکم‌ تر کند
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد که ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا نمونه بارز جنایت جنگی است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در سخنانی ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا را نمونه بارز جنایت جنگی خواند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود در پاسخ به پرسشی در همین رابطه، ترور سردار سلیمانی را نمونه ای از نقض عامدانه هنجارهای عامل بر روابط بین الملل دانست که بر مبنای منشور ملل متحد استوار است.

وی با جنایت جنگی خواندن این اقدام آمریکا اضافه کرد: آمریکا دائماً ادعا می‌ کند که حافظ نظم بین‌ المللی است؛ اما واقعیت به طور پیاپی ثابت کرده‌ است که ایالات متحده تنها به نظمی اهمیت می‌ دهد که نیازهایش را برآورده کرده و در راستای منافعش باشد.

«وانگ ونبین» اضافه کرد: آنچه که آمریکا به دنبال حفاظت از آن است نظمی است که هژمونی‌ اش را مستحکم‌ تر کند و این کشور را در رأس جامعه بین‌ المللی نگه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد: اما این نوع نقض قوانین و نظام بین الملل مورد قبول مردم کشورهای خاورمیانه (آسیای غربی) نیست و مردم جهان نیز آن را نمی‌پذیرند.

دوشنبه ۱۳ دیماه مصادف با دومین سالگرد ترور ناجوانمردانه سردارسپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشد شعبی عراق و سایر همراهان آنها بود؛ حمله ای که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا رسما مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

سردار سلیمانی و همراهانش سحرگاه سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳۹۸) حین خروج از محوطه فرودگاه بین المللی بغداد، مورد حمله موشکی پهبادهای نیروهای تروریست آمریکایی قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات