۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۹۹۳۲۲

همچنان ناقوس انتقام به‌صدا درمی‌آید

همچنان ناقوس انتقام به‌صدا درمی‌آید
دبیرکل جنبش نجبای عراق در سخنانی گفت: ادعای عقب‌ نشینی آمریکا از عراق تا زمانی که خروج قطعی تمامی نیروهای اشغالگر تایید نشده است، فریبنده و غیرقابل‌پذیرش است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، همایش بزرگ «فیا سیوف خذینی» (ای شمشیرها مرا دریابید) به‌منظور گرامی‌داشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت، با حضور انبوه شهروندان عراقی در مجموعه قصرهای ریاست‌ جمهوری شهر بصره برگزار شد.

 شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء به‌عنوان سخنران اصلی این تجمع در سخنانی گفت: «همچنان ناقوس انتقام به‌صدا درمی‌آید و ما سلاح خود را در برابر قاتلان آمریکایی و صهیونیستی و همدستان آن‌ها بر زمین نگذاشته‌ایم.»

وی افزود: ما هرگز از مسئولیتمان طفره نرفته‌ایم، زیرا در خاک‌مان ریشه داریم، در آن زندگی کرده و در آن خواهیم مرد. بی‌شک دشمنان رو به زوال هستند و مزدواران‌شان نیز به شکلی ذلت‌بار به آنان ملحق خواهند شد.

اکرم الکعبی افزود: «خون‌خواهی دو فرمانده شهید، بر هر عاشق و مدافع این کشور واجب است و ما هرگز به‌سادگی از کنار آن عبور نخواهیم کرد. ادعای عقب‌نشینی آمریکا از عراق تا زمانی که خروج قطعی تمامی نیروهای اشغالگر تایید نشده است، فریبنده و غیرقابل‌پذیرش است.»

به گفته وی، مواضع گروههای مقاومت در رابطه با اشغالگران آمریکایی ثابت بوده و از مدت‌ها پیش قطعی شده است. به ضرب‌الاجل تعیین‌شده، مهلتی اضافه نخواهد شد و خبری از آتش‌بس نخواهد بود. هیچ مجال و هیچ گزینه‌ای جز اخراج آمریکایی‌ها از کشور وجود ندارد؛ «جز به‌صورت اجباری و با جنازه‌هایی بر دوش»

دبیرکل جنبش نجبای عراق ادامه داد: «از تهدیدها هراسی به دل راه نمی‌دهیم، چرا که همه ما در مسیر امام‌حسین علیه‌السلام آماده شهادت هستیم. عملیات مقاومت پس از امروز متوقف نخواهد شد و پاسخ ما سخت‌تر و شدیدتر خواهد بود. هر حماقت دیگری، توسعه دایره عملیات را به‌دنبال خواهد داشت. ما دشمن را نه‌تنها در اینجا، بلکه در هرجایی خارج از عراق نیز تعقیب کرده و هدف قرار خواهیم داد؛ به‌ویژه در کشورهای تحت حاکمیت مزدورانی که پایگاه‌های نظامی آمریکا را میزبانی می‌کنند.»

اکرم الکعبی افزود: «کسانی که از حاکمیت ملی حرف می‌زنند، آیا نمی‌دانند که آسمان عراق اشغال شده و جنگنده‌های آمریکایی آشکارا بدون هیچ مانعی، حاکمیت کشور را نقض می‌کنند؟ آیا نمی‌دانند که آمریکا از طریق دریا، عراق را محاصره و بخشی از اراضی سوریه را اشغال کرده است؟ و آیا از پایگاه‌های آمریکا در امارات و عربستان و قطر خبر ندارند؟ اینکه اشغالگران از روی وحشت مجبور شده‌اند با فریبکاری و کمک گرفتن از برخی مزدوران داخلی، مأموریت نیروهایشان را از رزمی‌به مستشاری تغییر دهند، ثابت می‌کند که مقاومت در مسیر درستی گام برداشته و نشانه‌های پیروزی در افق عراق ظاهر شده است.»

به گفته وی، پروژه فعلی آمریکا در عراق، برافروختن جنگی نیابتی علیه مقاومت است؛ زیرا آمریکا دیگر قادر به رویارویی و تحمل ضربات مقاومت نیست. از این رو به‌دنبال تحریک برخی طرف‌های داخلی است تا با بهره‌گیری از حملات رسانه‌ای و چالش‌های اجتماعی، جنگ نیابتی ضد مقاومت را شعله‌ور کند.

اکرم الکعبی افزود: «در این مرحله ضروری است که همه نیروهای مردمی، حول محور مقاومت و الحشد الشعبی در برابر سازشکاران بایستند. البته مقاومت از توان کافی برای دفاع مقتدرانه از خود برخوردار است و به‌هیچ‌وجه سر خم نمی‌کند. ما اتمام‌حجت کرده‌ایم و هیچ گزینه‌ای جز راهکار نظامی وجود ندارد. پیش‌تر مقاومت فرصتی داد تا جای بهانه‌گیری برای هیچ جریانی باقی نماند، اما امروز دیگر هیچ درخواست آتش‌بسی را از هیچکس نخواهیم پذیرفت.»

دبیرکل جنبش نجبای عراق در پایان گفت: عجز اسرائیل در مقابل حزب‌الله لبنان و گروه‌های فلسطینی در غزه، همچنین پیروزی‌های متوالی انصارالله در نبرد علیه ائتلاف شوم سعودی، نمونه‌هایی روشن برای کارآمد بودن گزینه مقاومت نظامی است.

ارسال نظرات