۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۹۹۵۳۲
رئیس شورای علمای اهل سنت عراق؛

شهیدان سلیمانی و المهندس به خاطر شکست طرح آمریکا، به شهادت رسیدند

شهیدان سلیمانی و المهندس به خاطر شکست طرح آمریکا، به شهادت رسیدند
خالد الملا رئیس شورای علمای اهل سنت عراق تأکید کرد که شهیدان سلیمانی و المهندس به این خاطر به شهادت رسیدند که طرح آمریکا در عراق را شکست دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «خالد الملا» رئیس شورای علمای اهل سنت عراق در دومین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» تأکید کرد که این دو شهید، مانع از اجرای طرحهای آمریکا شدند.

شبکه خبری العهد به نقل از الملا گزارش داد: «فرماندهان پیروزی (شهیدان سلیمانی و المهندس) به این خاطر کشته شدند که طرح آمریکا در عراق را شکست دادند».

وی خاطر نشان کرد: «فرماندهان پیروزی، طرح اسپایکر مستمر را ناکام گذاشتند؛ زیرا آمریکا قصد داشت همه ما را قربانی کند».

مقصود الملا، جنایت در پایگاه اسپایکر (ماجد التمیمی) در نزدیکی شهر تکریت واقع در استان صلاح‌الدین عراق است که عناصر سازمان تروریستی داعش در ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۴ پس از یورش  به شهر تکریت و اشغال این شهر، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را اعدام و در گور جمعی دفن کردند.

رئیس شورای علمای اهل سنت عراق تصریح کرد: «چرا فرزندان ما را به شبه‌نظامی بودن متهم می‌کنند، ولی زمانی که از گروههای داعش سخن می‌گویند، آن را دولت اسلامی می‌نامند؟».

وی اخیرا در تجمع میلیون در بغداد به مناسبت دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ی المهندس تأکید کرد که شهیدان سلیمانی و المهندس از خاک و آبرو دفاع کردند.

الملا با بیان اینکه عراقی‌ها با فتوای مرجعیت و خون شهدا و کمک جمهوری اسلامی ایران بر داعش پیروز شدند، خطاب به فرماندهان الحشدالشعبی و مقاومت گفت، شما باید خلأ «فرماندهان پیروزی» را پر کنید./۹۸۸/

ارسال نظرات