۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۹۹۶۲۶

کارشکنی رژیم صهیونیستی در تأمین آب آشامیدنی سالم برای ساکنان غزه

کارشکنی رژیم صهیونیستی در تأمین آب آشامیدنی سالم برای ساکنان غزه
یک روزنامه صهیونیستی از کارشکنی تل‌آویو در برابر تأمین آب آشامیدنی سالم برای ساکنان نوار غزه خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مقامات رژیم صهیونیستی در برابر واردات قطعات یدکی و لوازم مورد نیاز سیستم‌های آب و فاضلاب نوار غزه کارشکنی می‌کنند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که واردات قطعات یدکی و لوازم مورد نیاز سیستم‌های آب و فاضلاب به نوار غزه که در گذشته به یک ماه زمان نیاز داشت، اکنون پنج ماه زمان می‌برد و همین امر باعث ایجاد اختلال در کارکرد سیستم‌ها، تخلیه فاضلاب به دریا و کاهش کیفیت آب آشامیدنی می‌شود.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، برخی مسئولان اداره آب غزه گفتند که از زمان پایان درگیری‌های نظامی در ماه می گذشته، رژیم صهیونیستی به بهانه‌های مختلف از صدور مجوز واردات قطعات یدکی و لوازم مورد نیاز سیستم‌های آب و فاضلاب خودداری می‌کند.

«ماهر النجار» معاون مدیر کل اداره آب شهرک‌های ساحلی غزه گفت که پیش از جنگ، واردکنندگان و پیمانکاران یک هفته تا یک ماه برای دریافت مجوز از رژیم صهیونیستی جهت واردات مواد لازم برای تعمیرات دوره‌ای سیستم‌ها انتظار می‌کشیدند اما اکنون این زمان به دو ماه تا پنج ماه و حتی بیشتر افزایش پیدا کرده است.

بنابراین گزارش، کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در حالی است که حدود ۵۰۰ تأسیسات آب و فاضلاب در غزه با کمبود شدید دریچه، فیلتر، پمپ، لوله، تجهیزات الکترومکانیکی، کابل برق و غیره مواجه هستند./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات