۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۹۹۶۹۹
امام‌جمعه بجنورد:

روزآمدی و مخاطب شناسی از رسالت های تبلیغی حوزویان است

روزآمدی و مخاطب شناسی از رسالت های تبلیغی حوزویان است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: روحانیون نباید از روند رشد تکنولوژی عقب بمانند، بلکه باید همسو با این رشد و توسعه، موضوعات را به‌خوبی تحلیل و تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار ائمه جمعه اهل سنت استان، با تأکید بر اینکه علما باید برای تبیین و تبلیغ دین احساس مسئولیت دائمی کنند، اظهار کرد: بقای دین در تبلیغ و تبیین علما است و اگر علما در این حوزه احساس مسئولیت لازم را نداشته باشند دین آغشته به انحراف شده و مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد.

وی ایفای رسالت تبلیغی در عصر کنونی را درگرو روزآمدی و مخاطب شناسی حوزویان دانست و افزود: علما و روحانیون شیعه و سنی نباید از روند رشد علم و تکنولوژی در زمینه‌های مختلف عقب بمانند؛ بلکه باید همسو با این رشد و توسعه، موضوعات را به‌خوبی تحلیل و تبیین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت باید تقویت شده و علما و روحانیان نیز باید با صرف وقت کافی در حوزه‌های علمیه، درزمینهٔ موارد و مسائل مستحدثه به‌صورت صحیح و کارشناسی شده اعمال‌نظر کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: ائمه جمعه و جماعات باید در کنار دین، مشکلات جماعت را نیز به‌خوبی درک کنند و راهکارهای معنوی، اخلاقی و دینی برای حل مسائل روز ارائه دهند.

وی یادآور شد: مسائل روز دین و آسیب‌های اجتماعی به تناسب زمان متفاوت است؛ ازاین‌رو باید علما با این مسائل سیاسی و ملی آشنا باشند تا بتوانند این مسائل را به‌خوبی در بین مردم بیان و تبیین کنند.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود تمسک به قرآن را بهترین راهکار برای تقویت وحدت اسلامی و انسجام مسلمانان در برابر دشمنان مشترک دانست و با بیان اینکه قرآن نعمتی الهی برای جهان اسلام است، افزود: در این جهان به‌هم‌ریخته که مسلمانان در کشورهایی مانند میانمار به آتش کشیده و به جرم مسلمان بودن نسل‌کشی می‌شوند، تمسک به قرآن می‌تواند راه نجات را به ما آموزش دهد.

وی افزود: تاریخ جنایت علیه مسلمانان و جنایت‌های غرب در بوسنی و هرزگوین، سوریه، عراق و خاورمیانه از یاد نخواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه غرب و دنیای استکبار با اتحاد و امنیت ملت‌های مسلمان مخالف است، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کشور مسلمانی عضو شورای امنیت سازمان ملل نیست که خود این امر گواه بر آن است که مستکبران دنیا نمی‌خواهند مسلمانان را در امنیت جهان دخیل کنند.

وی اضافه کرد: جهان اسلام باید در مقابل دشمنان و تفرقه‌افکنی آنان ایستادگی کرده و با تقویت اتحاد و انسجام اسلامی، تمام توان خود را برای مقابله با دشمن مشترک اسلام و مسلمین بسیج کند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات