۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۹۹۷۷۹
تعلیقه‌ای به مصاحبه اخیر فائزه هاشمی؛

آخرین تلاش های دختر برای احیای نام پدر

آخرین تلاش های دختر برای احیای نام پدر
سایت دیده بان ایران به مناسبت سالگرد فوت هاشمی رفسنجانی گفت‌وگویی با فائزه هاشمی انجام داده که وی اظهاراتی بس عجیب و غریب داشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بیستم دی ماه، سایت دیده بان ایران با فائزه هاشمی گفت‌وگویی انجام داده که وی اظهاراتی بس عجیب و غریب داشته است. در این مصاحبه 50 دقیقه ای، خانم هاشمی از تحلیل اقتصادی و ارائه روش برای حل مشکل اقتصاد شروع کرده و در ادامه به تخطئه رئیسی و تیم اقتصادی اش می‌پردازد، سپس به سیاست‌های دولت نیش و کنایه می‌زند و در ادامه به نکاتی پیرامون معاونین  و مدیران دولتی اشاره می کند؛ خلاصه درباره عملکرد دولت ابراهیم رئیسی، حذف ارز ترجیحی، حذف لاریجانی ها، عملکرد تیم اقتصادی، عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت، انتصابات فامیلی، تلاش دولت و مجلس برای افزایش جمعیت و... نکاتی بیان می کند.

از آنجایی که پاسخ دادن به این پنجاه دقیقه مصاحبه نیاز نیست و باطل با ترک ذکرش نابود می‌شود، ما صرفا برخی اظهارات خنده دار و شاید هم گریه دار فائزه هاشمی را نقل و سپس نقد می‌کنیم. همچنین شایان ذکر است که به ترتیب اهمیت، مطالب بیان خواهد شد.

فائزه هاشمی زمانی نماینده مجلس این مملکت بود؛ همان مجلسی که عصاره فضائل ملت است. وی همچنین از سال ۱۳۶۹ ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را عهده دار و سه دوره نایب رئیس کمیته المپیک هم بود. هاشمی همچنین در دانشگاه‌های این کشور تدریس می‌کند و در سال ۱۳۷۷ روزنامه زن را منتشر کرد و مدیر مسئول آن بود. این روزنامه به دلیل درج اخباری درباره نقد حجاب اسلامی، حمایت از فمینیسم، تساوی دیه زنان و مردان و همچنین به علت دفاع از فرح پهلوی، توقیف شد.

 

تعداد بازدید : 4

اظهارات فائزه هاشمی درباره ازدواج سفید

همه اینها بیان شد تا بدانید اظهارات پیش رو برای کسی است که در این کشور مسئولیت داشته و با چنین تفکری فعالیت می‌کرده است. فائزه هاشمی درباره ازدواج سفید تصریح می‌کند: ما می‌بینیم ازدواج سفید گسترش پیدا کرده که آدم می‌تواند یک طوری به این‌ها حق بدهد. ازدواج سفید را من خیلی بد نمی‌دانم، چرا؟ چون وقتی شما ازدواج رسمی می‌کنید، عقد می‌کنی، خب، حاضری؟ بله. رضایت به ازدواج داری؟ بله. آن دختر و پسری هم که می‌روند ازدواج سفید می‌کنند، این بله را هم می‌گویند. ما با هم زندگی کنیم؟ بله. این همان عقد است. حالا آن جنبه رسمی را ندارد، ولی یک طوری به نظر من غیرشرعی نیست، چون این بله بین آن‌ها هم رد و بدل می‌شود و نمی‌روند محضر و خودشان در خانه ... اینجا یک بله گفتن است دیگر، دو نفری نشسته‌اند و با همدیگر بله را گفته‌اند!

اظهارات فوق برای کسی است که خود را مدافع حقوق زنان می‌داند ولی نمی‌فهمد تنها کسی که از این نوع زندگی، یعنی ازدواج سفید صدمه می‌بیند زن است نه مرد. فائزه هاشمی در مصاحبه با یورونیوز می‌گوید: «من فمینیست مسلمان هستم» و چنین شخصیتی در داخل، شبکه‌ای از بازیگران زن و فعالان رسانه‌ای فمینیست را گرد خود آورده تا مسأله عفت و حجاب را زیر سوال ببرد که در این مسیر حتی دیدارهایی هم با زنان بهایی داشته است.

 

تعداد بازدید : 7

 

دیگر نکته‌ای که فائزه هاشمی بدان تصریح می‌کند این است که دولت رئیسی یک دولت امنیتی است! وی گفته: الان متاسفانه یکی دیگر از آفت‌های مدیریتی ما، نگاه امنیتی است. ما متاسفانه مسائل امنیتی بر همه چیزمان حاکم شده، یعنی مدیریتمان با نگاه امنیتی، حوزه زنانمان با نگاه امنیتی، اقتصادمان با نگاه امنیتی، سیاست خارجی‌مان با نگاه امنیتی محیط زیستمان با نگاه امنیتی. این مدیریت با نگاه امنیتی، نتیجه‌اش همین می‌شود که ما داریم می‌بینیم که چه اوضاع آشفته‌ای داریم ... الان من اعتقاد دارم آقای رئیسی دارد اداره می‌شود، شما اکثر مدیران را که می‌بینید، امنیتی هستند!

ظاهرا ایشان مدیران و وزرای دولت قبل را نمی‌شناختند. امنیتی ترین دولت جمهوری اسلامی دولت یازدهم و دوازدهم بود که حتی سخنگوی آن، نوبخت، وزرایی ماند ربیعی، رحمانی فضلی، طیب نیا، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، محمود واعظی، آخوندی، حسام الدین آشنا، آذری جهرمی و... هم کد و سابقه امنیتی داشتند. خلاصه باید گفت اگر کشور از نگاه امنیتی به قضایا رنج می‌برد، فقط تقصیر دولت یازدهم و دوازدهم است و اگر در این دولت برخی نظامیان سپاهی در جایی قرار داده شدند، به خاطر سابقه فرهنگی و اجرایی‌شان است نه صبغه امنیتی که البته ندارند زیرا هر فرد نظامی امنیتی نیست.

 

فائزه هاشمی: ازدواج سفید غیر شرعی نیست / رئیسی را اداره می‌کنند

 

انقلابی گری خلاف عقل است

در ادامه این سخن از فائزه هاشمی را باید مورد بررسی قرار داد که گفته: از زمانی که عقلانیت از سیاست‌گذاری ما دور شد و انقلابی‌گری شد اوضاع کشور خراب شد، چون من انقلابی‌گری را یک شو می‌دانم، انقلابی‌گری ما یک نمایش است، چون ما همینطور از اهداف انقلاب فاصله گرفتیم و انقلابی‌گری را جایگزین اهداف انقلاب کردیم. نمی‌شود و این‌ها با همدیگر در تضاد است. از وقتی که عقلانیت دور شد و انقلابی‌گری تشویق شد، ما سیاست‌هایمان متاسفانه همه غلط پشت غلط.

این سخن را درباره کاهش جمعیت بیان کرده و همچنین تصریح کرده «اگر جای آقای خامنه‌ای بودم، اول آسیب‌شناسی می‌کردم دلایل کاهش رشد جمعیت چیست»؛ درباره فرهنگ انقلابی گری باید به این سخن رهبری در تاریخ ششم خرداد امسال اشاره کرد که فرمودند: [برخی] انقلابی‌گری را با رفتار هیجانی اشتباه می‌گیرند، با حرف‌های غیر مسئولانه اشتباه می‌گیرند؛ نه، انقلابی‌گری این نیست؛ انقلابی‌گری آن روحیه‌ی اقدام صحیح، عازم،‌ و جازم در جهت درستی است که با عقلانیّت برخاسته‌ی از روحیه‌ی انقلابی‌گری ترسیم شده.

ظاهرا فائزه هاشمی تصویری که از انقلابی گری دارد همان تصویری است از افراطیون اول انقلاب همچون اکبر گنجی، طبرزدی، مخملباف و... که توحش و هیجانات باطل را به اسم انقلابی گری به خورد مردم می‌دادند و مبنای کارهای غیر عاقلانه خود را انقلابی گری می‌خواندند. اما رهبری تصریح می‌کند هرگاه ما انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرگاه اینگونه نبود، عقب افتادیم و ما به وضوح می‌بینیم تنها علت عقب ماندگی کشور نیز دولت‌های موسوم به اصلاحات و تفکر غربی است ولاغیر.

 

کنترل جمعیت در کلام هاشمی

 

کاهش جمعیت

اما در رابطه با کاهش جمعیت و بررسی علل آن نیز دستان پشت پرده آلوده‌ای در دوران اصلاحات در میان بود که باعث شد کشور به این وضعیت دچار شود؛ حتی کار به جایی رسید که رهبری درباره این سیاست غلط از مردم عذر خواهی کرد و این سیاستی بود که دولت خاتمی به رهبری و مردم تحمیل کرد. مباحث مادی و معیشتی قطعا مؤثر در فرزندآوری است ولی فرهنگ سازی غربی شما در بین کودکان آن روز که اکنون ازدواج کرده اند هم در این مسأله بی تأثیر نیست.

دختر هاشمی در این مصاحبه پدر خودش را عملگرا خواند و کارهای رئیسی را پوپولیستی و تبلیغاتی دانست. او گفته: معمولا کسی که عملگراست، خیلی نیاز به تبلیغات ندارد و باید مدام در عمل نشان دهد، ولی چیزی که من در این پنج ماه و قبل از آن هم در دوره قوه قضاییه آقای رئیسی در دو سال گذشته می‌توانم بگویم که به نظر من مثبت نیست.

باید به او یادآور شد که تبلیغاتی ترین دولت، دولت روحانی بود که با بازی‌های روانی و عملیات‌های مختلف رسانه‌ای سعی داشت کارهای نکرده خود را بزرگ نشان دهد و هر پنجشنبه، پروژه‌های نیمه کاره را با گفتن یک علی برکت الله! افتتاح می‌کرد؛ همین پروژه‌هایی که رئیسی در هر شهری که می‌رود به آنان سرکشی و از وضعیت آن آگاه می‌شود.

 

فائزه هاشمی: ازدواج سفید غیر شرعی نیست / رئیسی را اداره می‌کنند

برای دیدن گفت‌وگوی رسا با حجت الاسلام نویان، اینجا کلیک کنید

علت تحریم ها که بود؟

همچنین فائزه هاشمی در این مصاحبه وزرا و مدیران دولت رئیسی را ناتوان و بی‌تجربه خوانده و گفته: در کنار تحریم‌ها نباید سوءمدیریت‌ها را نادیده بگیریم، چون اگر ما مدیریت درست داشتیم، کار به تحریم نمی‌کشید، یعنی ما به خاطر سیاست‌های غلط و سوءمدیریت‌هایمان خیلی مواقع به تحریم و به این مشکلات بین‌المللی که برای خودمان خودخواسته ایجاد کردیم.

این که کار به تحریم کشیده است، به علت نقض تعلیق‌هایی است که توسط حسن روحانی در زمانی که رئیس شورای عالی امنیت ملی بود صورت گرفت. او در صفحه ۵۸۲ کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» نوشته: «شروع و تداوم تعلیق داوطلبانه برای غنی‌سازی اورانیوم به عنوان اقدامی اعتمادساز، ظرف ۲۰ ماه گذشته صورت پذیرفته است.» یعنی تعلیق را او و ظریف شروع کرده‌اند. همچنین او در صفحه ۶۱۰ و ۶۱۱ این کتاب نوشته من تعلیقات را شکسته ام. در ۱۴ روز قبل از اینکه از شورای عالی برود، می‌گوید به البرادعی نامه نوشتم تا تعلیق ucf اصفهان شکسته شود. روحانی تصریح می‌کند در دولت نهم هیچ تعلیقی شکسته نشد بلکه این من بودم که تعلیق را شکستم. در نتیجه، علت تعلیق خود شما بودید و علت شکسته شدن تعلیق نیز خود شمایید که باعث شدید ما را تحریم کنند و سوء مدیریت نیز در دولت‌های شما آشکار است.

گفتنی است که هاشمی در ادامه گفت‌وگوی خود به مباحثی همچون رد صلاحیت لاریجانی اشاره کرده و آن را محکوم کرد و همچنین به برخی تلاش‌های مردم برای عدم حضور دکتر مرد در بخش‌های مربوط به زنان، به خصوص در اتاق زایمان اشاره کرد و معتقد است که باید انتخاب را آزاد گذاشت تا هرکسی خواست پیش مرد برود و هرکه نخواست به زن مراجعه کند؛ همچنین گفت: پزشک هم از نظر شرعی‌اش هم مشکلی ندارد، یعنی مَحرم تلقی می‌شود!

اما نکات دیگری هم مطرح شده بود که دیگر مجالی برای باز کردن آن نیست و چه بسا اصلا نیازی به این کار نباشد؛ همانطور که بیان شد، الباطل یموت بترک ذکره ولی مردم باید چهره واقعی چنین افرادی را دیده و تفکرات پوسیده‌شان روشن شود تا مبادا دوباره این طیف بر مسند حکمرانی بنشینند که دین و دنیای مردم را به باد خواهند داد.

سید محمد متکلم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
هاشمی رفسنجانی یک «طبقۀ جدیدِ نوکیسه و تکنوکرات» را در نظام جمهوری اسلامی به وجود آورد.
5
1
ناشناس
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
بنت رفسنجاني: «قبلا هم گفته بودم که برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم. فائزه هاشمی: به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد». الان ميفهمم که انتقاد احمدي نژاد به بابات بخاطر نامه نوشتن به عربستان بر عليه دولت او بعيد نبوده!
خاک بر سرت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
يجب التمييز بين "الفساد الواسع النطاق" من جهة ، و "الفساد المحدود والثانوي" من جهة أخرى.
5
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
وصفت ابنة الهاشمي والدها بأنه براغماتي ووصفت عمل الرئيس بأنه شعبوي ودعاية.
أكثر الحكومات دعاية كانت حكومة روحاني التي حاولت إظهار أعمالها التي لم تتحقق من خلال ألعاب نفسية وعمليات إعلامية مختلفة ، وفي كل يوم خميس مشاريع نصف منتهية بقولها "علي بركات الله"! افتتح؛ هذه هي المشاريع التي يتفقدها رئيس في كل مدينة ويعلمها.
5
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
مگه در جمهوری اسلامی شهروند درجه یک و دو و سه داریم؟ چطور این خانوم بر ضد منافع ملی و در جنگ علنی با امنیت ملی همچین بیانات سخیفی رو بر زبان میاره و ازاده در جامعه … ایا اگه یک شهروند عادی همچین سخنانی رو در جامعه رواج بده قوه قضاییه برخورد نمیکنه؟
4
1
مریم صمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
فائزه هاشمی آقازاده ای غرب زده و کاخ نشین هستن که تفکرات مسموم و متوهمی دارند. از کسی که اینقدر سطحی به مسئله مقاومت و اهداف بلندمدت آن نگاه میکنه و این موضوع رو بی ارزش میبینه چیزی جز این چرندیات هم انتظار نداریم. آقازاده ای که از به واسطه قدرت پدر مسئولیتهایی در جاهایی گرفته که لیاقت هیچ یک از اینها را ندارد. هر انسانی در مسیر زندگیش ممکنه به واسطه افراد نامعقول و پست اطرافش، از مسیر انقلابیش دور بشه. در صورت انقلابی بودن محض آقای هاشمی، در اخر دوران زندگی ایشان، به واسطه افراد نادانی که در اطرافشان بود، از مسیر اصلی انقلاب به بیراهه کشیده شد که در سال ۸۸ نزدیک بود باعث نابودی انقلاب و ظهور پهلوی جدید می بودیم ،که از جمله کسانی که در این جریانات حضور داشتند آقازاده های هاشمی از جمله مهدی و فائزه بودن. و تعجبم از این خانم که خودش رو مثلا متفکر میدونه و حقیقت بین هست و وقایع رو میبینه، باید فیلمهای خاکسپاری پیکر پاک شهید سلیمانی رو نگاه کنه تا ببینه سردار سلیمانی چه محبوبیت بزرگی بین ایرانیان و مسلمانان محور مقاومت داره و تمام مردم این سردار را قلبا دوست دارند و این را به عین میگویم محبوبیت و تاثیرگذاری سردار سلیمانی در دلهای همه طیفهای جامعه ایران بسیار بالا بوده و هست و خواهد بود . لطف کنید بجای این حرفهای چرت و پرت که برای جذب محبوبیت و توی دید بودن میزنی، در این روزهای سخت به فکر عزت و سربلندی کشور باشید.
4
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
شما این همه به شکوفایی آزادی استقلال اعتقاد داری چگونه به این همه ثروت دست پیدا کردین،چطوری تمام شرکتهای دولتی را به اسم خصوصی سازی با یک هزارم قیمت به نام خود و دوستانتان کردین،حالا مردم برای شما مهم شدن!!!
4
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
با تور رفتی کاخ سفید، خوش به سعادتت، برای تبرک کمی چمن هم برمیداشتی سوغات دی سی، خانم محترم، بومیان جزیره کیش هنوز که هنوزه از فتوحات شما در جزیره خاطره تعریف میکنن. حالا برای ما مصلح اجتماعی و سیاسی شدی. واقعا چرا هرجا هستی داستان درست میکنی؟! مرحوم هاشمی به مورد مهمی اشاره کرده واقعا
4
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
خانم فائزه
کسی که دشمن را چنین توصیف می کند، یا بینش سیاسی ندارد، یا سرسپرده است.
تو در این کشور زندگی می کنی و هرچه می خواهد دل بیمارت می گویی.
آن وقت ازادی نیست؟!
بیش از این ارزش وقت گذاشتن نداری.
خداوند لااقل یه کم بهت عقل بده.
4
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
باسلام
خواهش واستدعادارم این سوالموازخانم فائزه هاشمی بپرسید
خانم فائزه جنابعالی که ضدفساد وخواهان آزادی بیان هستیدلطفابطورشفاف درموردمسائل مفاسداقتصادی خانواده واقوامتان اعلام نظربکنید
بطورمشخص لطفادرموردپسرعمه های خودتون داوودی زاده جلگه که درخاطرات پدرتان هم ازش اسم برده که مستقیماباارتباطاتش بابرادرانتان فسادی نموندکه انجام نده وچندین پرونده ازسال۷۲درقوه قضاییه داره توضیح بدهیدکه بااعمال نفوذخانواده شماحتی باقاضی پرونده هم برخوردشدواجازه ندادیددستگیربشه لطفا درموردمفاسدفامیل بزرگ هاشمی جمیعا که همشون قبل ازانقلاب بافلاکت زندگی میکردن وبعدازمسئولیت پدرتان تقریباهمه شان کاخ نشین وبرجسازوشرکتهای متعدد دارن وبادلالی و دادن رشوه وپورسانت و…و…بفسادکشاندن مسئولین ومدیران بانام پدرتان
پدربیت المال رودرآوردن خواهشاتوضیح بدهید
اینکه پدرتان کنارگذاشته شده بدلیل اینکه مقام معظم رهبری ازاین مسایل اطلاع داشتن وتحمل مفاسدخاندانتان رو نکردن واهل باج دادن نبودن ونیستن پس لطفاوخواهشا وملاحظه آبرو پدرتان راکردن شعارندیدوهرموقع بسراغ فامیل واطرافیان خودتان ومفاسدچندش آورشان رفتیدکه ازاقوامتان درتولددخترش سال ۷۲زمین ملیاردی بنامش میزده هرموقع بیت المال وفساد درنزدیکانتان رو برخوردکردید آن وقت این عصبانیت وتوهینهای متعددشمابه بچه های سپاه توجیه میشه وبدلیل عقده گشایی شمابعلت قطع دستتان ازچرب وشیرین ایران گذاشته نمیشه
ازشماهم میخوام انصاف داشته باشیدواینومنتشرکنیدویقه این خانم واقوامشون روبگیرید
تاکه رسوا شود هرکه دراو غش باشد
وآدم دزد هیچوقت نمیتونه یقه دزدبگیره
4
1
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
من مصاحبه رو کامل دیدم,؛ خیلی حرف های مفت زده و البته این اولین مصاحبه اش نیست که این چیزها رو میگه... قبلا هم ی مصاحبه داشت که محسن هاشمی، داداشش ازش انتقاد کرده بود و گفته بود که عذرخواهی کنه
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
احسنتم
0
0