۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۶۹۹۸۲۷

تهدید های اسرائیل مسخره است

تهدید های اسرائیل مسخره است
تحلیل گر جهان عرب گفت: نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که وجود کابینه پوشالی خود را مدیون شماری از اعضای خائن عرب کنست است، در پوست شیر رفته و اعلام کرده است که اسرائیل خود را پایبند به توافق دیگر کشور‌ها با ایران نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری رسا،  تحلیل گر سرشناس جهان عرب در مقاله خود در این روزنامه افزود: نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که وجود کابینه پوشالی خود را مدیون شماری از اعضای خائن عرب کنست است، در پوست شیر رفته است و اعلام کرده است که اسرائیل خود را پایبند به توافق دیگر کشور‌ها با ایران نمی‌داند.

عطوان اضافه کرد: از سال ۲۰۱۷ که دونالد ترامپ با فشار‌های نتانیاهو از برجام خارج شد ما این تهدید‌ها را شنیده ایم.

وی گفت: اگر این تهدید‌ها از سوی یک ابرقدرت شنیده شود می‌توان آن را درک کرد، ولی این تهدید‌ها از سوی رژیمی که با موشک‌های غزه شکست خورده است بسیار مسخره است.

عطوان بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا تاکنون از دعوت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشینگتن وحتی از گفت و گوی تلفنی با وی خودداری کرده است و مشاور امنیت ملی خود را به تل آویو فرستاد تا به مسئولان این رژیم اعلام کند که آمریکا در هیچ اقدامی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

سردبیر روزنامه رای الیوم افزود: اولویت این روز‌های آمریکا درگیری مهمتری مانند موضوع تایوان در شرق آسیا و اوکراین در اروپا است و به اقدامات بچه گانه اسرائیل اهمیتی نمی‌دهد.

عطوان اضافه کرد: سیستم نظامی اسرائیل به این باور رسیده است که ایران قدرتمند است و برای رسیدن به توافق هسته‌ای عجله‌ای ندارد و از خواسته‌های مشروع خود در برداشتن تحریم‌ها و گرفتن ضمانت‌های لازم کوتاه نمی‌آید.

وی گفت: تنها راه مقابل اسرائیل، راه آمدن با هر توافق جدیدی میان ایران و دیگر طرف‌های مذاکره است.

عطوان افزود: در صورت رسیدن به توافق یا نرسیدن به آن، ایران بزرگترین برنده خواهد بود، زیرا در آستانه هسته‌ای شدن قرار گرفته است و زرادخانه‌ای پر از موشک‌های نقطه زن و پهپاد‌های پیشرفته و نفوذ منطقه‌ای عمیقی دارد.

سردبیر روزنامه رای الیوم گفت: رژیم اشغالگر در جلوگیری از توافق هسته‌ای شکست خورد همانطور که نتوانست خود را به عنوان یک عضو مذاکرات به ۵+۱ تحمیل کند ویا حتی برنامه موشکی ایران را وارد دستور کار مذاکرات کند.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی می‌داند که نمی‌تواند مانع توافق هسته‌ای شود و از سوی دیگر نمی‌تواند خواسته‌های خود را به کشور‌های موجود در این میدان تحمیل کند. مسئولان اسرائیل خوب می‌دانند که تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است اختلافات خود را با آمریکا کاهش دهند تا برای از بین بردن نگرانی‌ها خود، کمک‌های مالی بیشتر و سلاح‌های پیشرفته تری را از امریکایی‌های بگیرند.

ارسال نظرات