۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۹۹۹۴۹

نشست فراخوان بررسی نقشه راه کلان حوزه هوش مصنوعی برگزار شد

نشست فراخوان بررسی نقشه راه کلان حوزه هوش مصنوعی برگزار شد
نشست فراخوان بررسی نقشه راه کلان حوزه هوش مصنوعی کشور با حضور نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین نشست فراخوان بررسی نقشه راه کلان حوزه هوش مصنوعی کشور با حضور نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در سالن جلسات آیت الله حائری (ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمد جواد مهری رئیس دفتر شورای نگهبان و دکتر بهروز مینایی، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران به سخنرانی پرداختند و صاحب نظران حوزه و دانشگاه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را درباره نحوه تدوین سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.

حجت الاسلام مهری در این نشست با اشاره به لزوم بهره برداری از فناوری هوش مصنوعی در کشور گفت: ما باید در ابتدا ماهیت این فناوری را بشناسیم و وظیفه همگان را در قبال این حوزه مشخص کنیم.

رئیس دفتر شورای نگهبان ابراز داشت: اگر در حوزه هوش مصنوعی که فراتر از بحث فضای مجازی است، مطرح و پیگیری نشود، در آینده به عاقبت فضای مجازی دچار خواهیم شد که رهبر معظم انقلاب درباره آن تعبیر «قتلگاه جوانان شده است» را به کار بردند.

دکتر مینایی در این نشست با اشاره به این که استفاده از هوش مصنوعی و تکنیک استفاده از ماشین به عنوان ابزار کار به شکل اتوماتیک، پدیده جدیدی نیست گفت: این پدیده تقریبا حدود 80 سال پیش با ظهور کامپیوتر در جهان شکل گرفت.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه ابراز داشت: اما پیشرفت هایی که در این 15 سال اخیر در کشورها ایجاد شد باعث آن گردید تا کشورهای مختلف، برنامه های راهبردی هوش مصنوعی را طراحی و به کار گیرند تا از این طریق بتوانند پیشرفت های راهبردی کشور خود را رغم زنند.

ارسال نظرات