۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۶۹۹۹۵۹
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

تا تیرماه سال آینده هزار واحد مسکونی به طلاب واگذار می کنیم

تا تیرماه سال آینده هزار واحد مسکونی به طلاب واگذار می کنیم
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی گفت: برنامه داریم هر سال هزار واحد مسکونی را به صورت خودمالکی به طلاب واگذار کنیم و همه خدمات مرکز خدمات را نیز الکترونیکی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه و علمای بلاد گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه به امر رهبری کار خود را آغاز کرده و همه مسؤولان آن با خلوص نیت خدمات ارزنده ای را ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: در سراسر کشور حدود ۲۴۰ هزار طلبه و روحانی بوده و در شهر مقدس قم ۷۰ هزار طلبه در مجموع حضور دارند؛ به طور کلی ۶۰۰ هزار عائله ذیل مرکز خدمات قرار دارند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهار داشت: تلاش مرکز خدمات هدفمندی خدمات برای حمایت حداقلی در راستای خروجی محور بودن است؛ عدم تمرکز در قم و مشهد یکی از اهداف مهم مرکز خدمات و فعال شدن حوزه‌های علمیه سراسر کشور بوده که وظیفه ما این است بخشی از نیازمندی‌های طلاب توسط خود طلاب تأمین شود و اگر بحث هدفمندی در چهار حوزه، تحصیل، تحقیق، تدریس و تبلیغ دنبال شود دنبال خدمات بهتری دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی با اشاره به ارائه خدمات هدفمند به طلاب، تأکید کرد: عائله مندی، وضعیت مسکن، منطقه مأموریت و وضعیت جسمانی آن‌ها در حمایت مرکز خدمات تأثیر دارد؛ در خصوص فرهیختگان و نخبگان حدود سه هزار نفر به عنوان فرهیختگان و ممتازین را داریم که طرح‌ها را مطرح و عملیاتی کردیم.

وی تأکید کرد: طرح هدفمندی اجرا شد و در مرحله اول آن شاید یک نفر سیصد هزار تومان دریافت کرده و یک نفر که رسالت بیشتری انجام داده تا ۲ میلیون ۸۰۰ دریافت کرده است؛ چون اولین حرکتی بود که انجام گرفت بدون نقص نخواهد بود و در حال برطرف کردن ایرادات هستیم؛ برنامه داریم سالانه هزار واحد مسکن خودمالکی به طلاب عزیز در سراسر کشور واگذار کنیم و تا تیرماه ۱۴۰۱ هزار واحد قول داده شده را تأمین می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی تأکید کرد: وام قرض الحسنه مسکن را افزایش داده و تلاش داریم وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به هر عزیزی که مسکن نداشته برای ساخت، اعطا کنیم.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات درمان گفت: یکی از نگرانی‌های ما بحث درمان است، چون خدماتی که مرکز خدمات حوزه نسبت به دیگر مراکز خدمات دیگر اقشار جامعه می‌دهد حداقلی است؛ مثلا اگر مستمری بگیر نهاد‌های حمایتی در کشور حدود ۲ میلیون ۵۰۰ دریافت کرده باشد طلبه ما یک میلیون و پانصد می‌گیرد؛ در درمان افزایش خدمات چشمگیری داشتیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهار داشت: از این به بعد مرکز خدمات ضامن وام‌های طلاب است و نمی‌خواهیم طلبه را برای این مبالغ کم دچار دردسر نکنیم؛ حرکت اساسی که مرکز خدمات انجام می‌دهد الکترونیکی کردن تمام خدمات است به این صورت حتی پیک امداد نیز اعزام خواهیم؛ اگر عزیزی بیماری دارد و پیک امداد سراغ ایشان برود؛ پیشخوان محوری یکی از کار‌های اساسی است که انجام گرفته است.

وی با اشاره به موقوفات حوزوی گفت: در حوزه معیشت و درمان طلاب موقوفه‌ای نداریم بلکه موقوفات فقط برای مدارس است که نه در دست اوقاف است نه دست مدارس؛ در پایان از رهبری به دلیل ایجاد مجموعه مرکز خدمات تشکر می‌کنم که کمک بزرگی به طلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: از دفتر رهبری به من گزارش دادند که رهبر انقلاب از تنگدستی و اعسار طلاب باخبر و نسبت به آن نگران هستند؛ البته بسیاری از مردم تنگدست هستند و رهبری نیز این معضل را درک می‌کنند.

ارسال نظرات