۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۶۹۹۹۶۶

تحلیل هفته

تحلیل هفته
موج رسانه‌ای احتمالی در حمایت از نواندیشان غرب زده، در شناخت شبکه رسانه‌ای، سیاسی و عقبه حوزوی دگراندیشان و غرب‌گرایان بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بیستم دی ماه، سایت دیده بان ایران با فائزه هاشمی گفت‌وگویی انجام داده که وی اظهاراتی بس عجیب و غریب داشته است. در این مصاحبه 50 دقیقه ای، خانم هاشمی از تحلیل اقتصادی و ارائه روش برای حل مشکل اقتصاد شروع کرده و در ادامه به تخطئه رئیسی و تیم اقتصادی اش می‌پردازد، سپس به سیاست‌های دولت نیش و کنایه می‌زند و در ادامه به نکاتی پیرامون معاونین  و مدیران دولتی اشاره می کند؛ خلاصه درباره عملکرد دولت ابراهیم رئیسی، حذف ارز ترجیحی، حذف لاریجانی ها، عملکرد تیم اقتصادی، عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت، انتصابات فامیلی، تلاش دولت و مجلس برای افزایش جمعیت و... نکاتی بیان می کند.

شاخص‌ترین سخن فائزه هاشمی در این مصاحبه، البته در کنار اظهارات سخیف، بی‌پایه و پوپولیستی دیگرش این است که مسئولان و وزرای دولت فعلی را ناتوان دانسته و گفته: «مشکلی که به نظر من آقای رئیسی دارد و باید به آن‌ها توجه کند و دیر هم نشده، مدیرانش است. الان من اعتقاد دارم آقای رئیسی دارد اداره می‌شود، چون شما اکثر مدیران را می‌بینید، امنیتی هستند، ‌اکثر مدیرانی که می‌بینید، غیرمرتبط هستند.» به نظرم امنیتی خواندن وزرای دولت سیزدهم باید به عنوان لطیفه سال در مجامع تعریف شود! حال اینکه بالغ بر 15 نفر از مدیران ارشد دولت پیشین سابقه و کد امنیتی داشته و دارند.

ضمنا دختر آقای هاشمی، ریل گذار اقتصاد جمهوری اسلامی گفته: «یک جمله‌ای شنیدیم از همین مسئولان که باید سختی را تحمل کرد. بله، ما هم قبول داریم، سختی‌ها را باید تحمل کرد، ولی به شرط این‌که بدانیم به چی قرار است برسیم، ‌یعنی قرار است سختی تحمل کنیم که به آزادی برسیم، به اقتصاد درست برسیم، به عدالت برسیم، به توسعه‌یافتگی برسیم، به چه برسیم؟ زمانی که ما چشم‌‌اندازی نمی‌بینیم و روز به روز دارد همین مشکلات مدام ادامه پیدا می‌کند و به نظر هم نمی‌آید که اراده‌ای وجود داشته باشد.» آیا ایشان نمی‌داند شیوه مدیریت اقتصادی که اکنون کشور با آن اداره می‌شود، ماحصل تفکرات پدرش و دولت‌های زیر سایه پدرش است که اوضاع آینده کشور را انقدر کدر کرده؟ البته که ما معتقدیم آینده روشن است اگر عده‌ای نخواهند با غربی سازی کشور، آینده ما را نیز مانند آینده نامعلوم آنها کنند.

 

تحلیل هفته

 

اصلا آیا اشتباه انسانی بوده؟

با توجه به اسناد راهبردی ایالات متحده‌ آمریکا و بررسی علمی و فنی موارد مشابه نظیر خطای سامانه‌ پدافند موشکی سوریه در سال 2018، شلیک موشک به هواپیمای MH-17 مالزی بر فراز اوکراین در سال 2014 و حمله‌ سایبری به هواپیمای AC130s و EC130s آمریکا توسط روسیه در سال 2018؛ با قطعیت اعلام می‌شود که سانحه رخ‌داده به‌دلیل اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانه پدافند موشکی ایران واقع شده و نقش خطای انسانی در آن منتفی است. همچنین اظهارات سردار حاجی زاده نیز در توضیح واقعه بر این امر تأکید دارد.

از سوی دیگر بررسی تجهیزات جنگ سایبری ارتش آمریکا نظیر هواپیماهای «آواکس» و «ریوِت جوینت» حاکی از آن است که موارد مذکور اساساً به‌منظور چنین اقداماتی طراحی، تولید و به‌کارگیری شده است و این تجهیزات در اغلب منازعات نظامی از سوی ارتش جنایتکار آمریکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این بار نیز آمریکا در قالب یک عملیات نظامی سایبری با چنین اقدامی باعث شده که هواپیمای مسافربری به‌عنوان موشک کروز در سامانه‌ پدافند، شناسایی شده و مورد هدف واقع شود.

به‌طور دقیق‌تر علت وقوع عملیات فریب فرماندهی و کنترل که ریشه در دانش سایبرنتیک دارد، استفاده‌ تمامی کشورها از استانداردهای بین‌المللی در حوزه محاسبات، ارتباطات و کنترل است که موجب می‌شود علی‌رغم طراحی و تولید سامانه‌های پدافند موشکی توسط کشورهای مختلف، حفره‌ فنی برای ایالات متحده آمریکا ـ که طراح استانداردهای بین‌المللی و پروتکل‌های مربوطه است ـ همواره باز و دسترس‌پذیر باشد. آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران با صدور بیانیه شماره 1 در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی مستندات خود را منتشر کرده است. برای خواندن این مستندات اینجا کلیک کنید.

 

تحلیل هفته

 

ایستادگی در مقابل تحریف

تحریف گران و تیم تحریف، چند وقتی است در هر مسأله‌ای متناسب با تخصصشان تحریف را آغاز کرده و هیچ یک از ارزش‌ها را راحت نگذاشته اند. چندی پیش حاج قاسم و آقای جوادی را مؤید هاشمی معرفی کردند و مکتب سلیمانی را به نفع خود مصادره کردند؛ امروز نیز راه و مسیر حوزه و روحانیت را مورد تحریف قرار دادند که بزرگانی باید جلوی این جماعت ایستادگی کنند و جامعه را در مقابل حرف‌های تحریف‌گرانه آنان واکسینه کنند.

یکی از سردمداران تیم تحریف و کسی که التجاء جریان تحریف است، سید مصطفی محقق داماد می‌باشد. وی چندی پیش در سالگرد ارتحال حاج شیخ عبدالکریم حائری دروغ بزرگی به ایشان بسته بود و از قول خویش به شیخ عبدالکریم نسبت داده بود که ایشان معتقد بود حوزه نباید سیاسی باشد تا در دل مردم جا باز کند. همچنین وی در روز سه شنبه در یادداشتی که روزنامه اطلاعات آن را منتشر کرد با استناد به بخشی از سخنان آیت الله شبیری و آیت الله جوادی و مصادره به مطلوب آن سخنان، این نظریه را که حوزه و طلبه صرفا باید در الاهیات نظر بدهد و وارد سیاست نشود را ترویج کرده است.

در واقع ایشان در این یادداشت در صدد این بوده که ساحت علم را از ساحت حوزه علمیه جدا کند و بگوید اصلا حوزه را با علم چه کار؟ حوزه به دنبال الاهیات و فقه و اصول برود و دیگران به دنبال علم! وی با تقطیع این بخش از سخن آقای شبیری که «ما اهل فن نیستیم» و این تکه از سخنان آیت الله جوادی «اقتصاد یک کار علمی است»، سعی دارد مدعای خود را ثابت کند ولی قطع به یقین این تحریف مرجعیت است.  اما باید هشیار بود که اخیرا برخی از اساتید حوزه در تراز همین فرد، علوی بروجردی و سایر نشست اساتیدی‌ها و مرتبطینشان و به همت خط رسانه‌ای اصلاح طلبان، دنبال ترویج همین مسأله هستند.

البته در همین راستا بزرگانی از حوزه علمیه همچون ایت الله  خاتمی تلاش کرده اند که این خط تحریف را در هم بشکنند و از آن طرف نیز خط آتش اصلاح طلبان بیکار نمی‌مانند. روشنگری شجاعانه امام جمعه موقت تهران و نائب رئیس محترم جامعه مدرسین علیه سکولارهای حوزوی و خصوصا مواضع انحرافی مصطفی ‌محقق ‌داماد، به کام غرب‌اندیشان و اصلاحات گران آمده است و احتمالا در روزهای آتی با موجی از تهاجمات ناجوانمردانه علیه ایشان مواجه باشیم؛ موج رسانه‌ای احتمالی، در شناخت شبکه رسانه‌ای، سیاسی و عقبه حوزوی دگراندیشان و غرب‌گرایان بسیار مؤثر است.

 

تعداد بازدید : 5

 

خط تحریف حاج قاسم

روزنامه کیهان در روز چهارشنبه مشروح گفت‌وگوی خود با سردار حاجی زاده را منتشر کرد که در آن گفت‌وگو، سردار پرده از تحریفات عده‌ای برداشت. سردار حاجی زاده گفت: عین جمله حاج قاسم این بود که گفت: آقای روحانی! می‌خواهی مسیر احمدی‌نژاد را بروی؟ تو هم می‌خواهی مثل او بشوی؟ مردم به تو رأی داده‌اند و رئیس‌جمهور شدی بیا دست به دست هم دهیم کمک کنیم کشور را درست کنیم. برای چه خودزنی می‌کنی؟ برای چه هر روز به خودمان حمله می‌کنی؟ بیا مشکلات را حل کنیم.

همچنین سردار ادامه داد: اگر یادتان باشد رهبری صحبتی می‌کرد هفته بعد آقای روحانی موضع می‌گرفت، سپاه را تخریب می‌کرد، هر روز به خودی‌ها حمله می‌کرد. در آن جلسه که ما با آقای روحانی داشتیم پیام جلسه این بود و همه این را گفتیم که آقای روحانی ما کمک شما هستیم. آدم نباید خودزنی کند. ما توان و امکانی داریم می‌خواهیم به دولت شما کمک کنیم. دیدید در بحران‌هایی که پیش آمد مانند سیل و زلزله و مسائل مختلف واقعاً سپاه پای کار بود. آدم نیروی خودش را نمی‌زند؛ این چه حرفی است که شما می‌زنید! بعد هم گفتیم اگر این حرف‌ها را بزنید برای ما قابل تحمل نیست. شما هر روز مخالفتی می‌کنید. دفاع از انقلاب و ملت و نظام و رهبری خط قرمز ما است فکر نکن همیشه می‌توانی این حرف را بزنی ما هم سکوت کنیم.

امروز که کار اجرایی از دستان جریان تحریف خارج شده، تیم رسانه‌ای و حلقه‌های فکریشان به گوشه‌ای خزیده و به دنبال روایت سازی هستند. این روایت سازی همان تحریف است که در طول تاریخ باعث می‌شود جای حق و باطل تغییر کند و جلاد و شهید عوض شود. از همین رو تیم رسانه‌ای و اصحاب قلم حزب اللهی باید در مقابل آنان روایت درست و به موقع ارائه کنند تا اعتماد مردم را جلب و بتوانند روایت خود را غالب کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
اینا دیگه شاخ شدن... باید جامعه مدرسین تکلیفشون باهاشون روشن کنه
1
0