۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۰۰۰۲۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

خروجی فتنه ها غربال مومنین از منافقین است

خروجی فتنه ها غربال مومنین از منافقین است
آیت الله میرباقری گفت: وقتی امتحان و فتنه پیش می آید مومن از غیرمومن مشخص می شود، گاهی خدا به دشمنان فرصت می دهد تا انسان ها از دل این فتنه ها غربال شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، جمعه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله حاج سید محمدعلی حائری طبسی که در حسینیه کربلاء المقدسه قم برگزار شد، با اشاره به واقعه سقیفه گفت: سقیفه یک فتنه تاریخی بزرگی است که باید مدعیان ایمان همه وارد این فضا شوند.

وی با تاکید براینکه خداوند بهشت را در دل سختی ها قرار داده است، اظهار کرد: وقتی امتحان و فتنه پیش می آید مومنین از غیرمومنین مشخص می شود، گاهی خدا به دشمنان فرصت می دهد تا فتنه راه بیندازند تا انسان ها از دل این فتنه ها غربال شوند.

استاد حوزه علمیه مهلت به دشمنان را جزئی از فرصت الهی دانست و ابراز کرد: اگر یک روزی عاشورا اتفاق می افتد و امام حسین به شهادت می رسد اینگونه نیست که آن ها غالب و پیروز شده اند بلکه خدا به آن ها فرصتی داده است تا وسیله امتحان مومنان باشند.

وی با اشاره به مقام عصمت انبیاء الهی تصریح کرد: انبیاء الهی فاصله ما را با حضرت حق پر می کنند، اما باید لباس بشریت بپوشند چرا که اگر اینگونه نبود، دست ما به انبیاء هم نمی رسید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: لقاء الله وقتی حاصل می شود که عالم با نور امام روشن شود، بنا بود عالم با نور الهی روشن شود اما فتنه پیش آمد و بنا بود در صبح روشن به لقاء الله برسیم.

وی با اشاره به نور الهی ائمه اطهار اظهار کرد: نور امام قلب مومن و عالم را روشن می کند، غدیر برای این بود که با نور امیرالمومنین (ع) عالم روشن شود، اگر عالم روشن می شد همه به ملاقات خدا می رسیدند.

آیت الله میرباقری مجاهده در میدان فتنه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در میدان فتنه ها به انواع جهاد، اصغر، اکبر و جهاد کبیر نیاز است اما گمان نکنید امام محتاج جان و مال ما است، ما در ظلمات هستیم و باید خودمان را با جهاد به ظهور برسانیم.

گفتنی است، مرحوم آیت الله حائری درسال 1364 هجری قمری در شهر مقدس کربلا دیده به جهان گشود.

وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی وارد حوزه علمیه کربلا شد و از محضر علمای آن زمان همچون آیت الله شیخ علی اکبر نائینی، آیت الله شیخ جعفر رشتی و... بهره برد.

وی پس از آغاز انقلاب اسلامی برای همراهی با انقلاب به پا خاست و پس از دستگیری توسط حزب بعث، شکنجه های بسیاری را به همراه آیت الله سید کاظم قزوینی تحمل کرد و به دلیل ایرانی الاصل بودن از عراق اخراج شد.

آیت الله حائری با ورود به ایران، راهی قم شد و در کنار حضور در مبارزات به تحصیل و تدریس در حوزه علمیه پرداخت و از محضر مراجع قم، همچون آیت الله میرزا هاشم آملی، آیت الله مرعشی نجفی، آیت الله گلپایگانی و... کسب فیض نمود و به درجه اجتهاد نائل آمد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به دستور امام خمینی(ره) به امامت جمعه شهر طبس منصوب شد و در مدت حضور خود در طبس از حضور در جبهه های جنگ غافل نشد و بارها در مناطق مختلف عملیاتی حضور پیدا کرد.

پس از پایان جنگ و رحلت امام خمینی(ره) آیت الله حائری به قم بازگشت و در قم، ضمن تاسیس حسینیه کربلائیها، به تدریس و تربیت شاگردان پرداخت.

ارسال نظرات