۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۰۰۱۹۹
مقام یمنی:

21 هزار نفر فقط در استان صعده از ابتدای جنگ معلول شده‌اند

21 هزار نفر فقط در استان صعده از ابتدای جنگ معلول شده‌اند
علی زرعه مدیر صندوق حمایت و توانمندسازی معلولین یمن گفت که از ابتدای تهاجم ائتلاف سعودی 21 هزار نفر در استان صعده دچار معلولیت شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «علی زرعه» مدیر صندوق حمایت و توانمندسازی معلولان دولت نجات ملی یمن (صنعاء) گفت که از ابتدای تهاجم ائتلاف سعودی به یمن ۲۱۰۰۰ زن و مرد و کودک و پیر در استان صعده معلول شده‌اند.

او به شبکه المسیره گفت که در منطقه مرزی «الرقو» فقط ۵۰۴۰ نفر در هفت سال گذشته در پی حملات هوایی، توپخانه‌ای و انفجار مین معلول شده‌اند که به طور ماهانه ۶۰ معلول می‌شود.

«علی زرعه» همچنین گفت که هزاران کودک با ناهنجاری‌های جسمی و روانی به دنیا آمده‌اند که طبق گفته پزشکان به دلیل نوع سلاح‌های ائتلاف سعودی است و در این میان سازمان‌های جهانی توجهی به این موضوع ندارند و صرفا تمامی تلاش و توجهشان این است که در روز جهانی معلولین که سالی یک بار است، خودی نشان داده و کار تبلیغاتی کنند.

به گفته این مقام یمنی، صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» فقط ۳ درصد نیاز صندوق حمایت و توانمندسازی معلولین در صعده را تأمین می‌کند و کفاف بسیاری از هزینه‌ها را نمی‌دهد.

او همچنین گفت که مین‌ها و بمب‌های باقی مانده از حملات دشمن و همچنین بمب‌های خوشه‌ای و حملات هوایی عامل اصلی معلولیت کودکان و زنان است و همچنین بسته بودن فرودگاه صنعاء، مانع اعزام بیماران به خارج یمن برای مداوا شده و باعث می‌شود تا معلولیت موقتی به دائمی تبدیل شود.

همزمان سازمان پناهندگان سازمان ملل متحد نیز در توییتی نوشت: «خانواده‌های آواره در یمن به دلیل قطع کمک‌های غذایی با گرسنگی فزاینده مواجه هستند.» این سازمان اعلام کرد که بیش از نیمی از چهار میلیون آواره یمنی در مناطقی زندگی می‌کنند که به عنوان وضعیت غذایی اضطراری طبقه‌بندی شده‌اند./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات