۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۰۰۲۳۶
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست صریح و صمیمی جمعی از فعالان حوزوی با رئیس دفتر تبلیغات در حال برگزاری است

نشست صریح و صمیمی جمعی از فعالان حوزوی با رئیس دفتر تبلیغات در حال برگزاری است
نشست صریح و صمیمی جمعی از صاحب نظران، طلاب، روحانیون و حوزویان، با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در سالن جلسات این نهاد حوزوی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خبرگزاری رسا در راستای عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب و ارائه الگوی صحیح مطالبه گری، نقد و شفافیت در فضای حوزه و روحانیت، سلسله جلساتی را با حضور مسؤولین حوزوی و طلاب با عنوان «صریح و صمیمی با مسؤولان حوزوی» در دستور کار قرار داده است.

در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «صریح و صمیمی با مسؤولان حوزوی» حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد رئیس مرکز امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه در محل خبرگزاری رسا، پاسخگوی سؤالات و انتقادات و پیشنهادات صریح جمعی از نخبگان بود.  

دومین نشست از این سلسله نشست ها، در حال حاضر، در محل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی که سومین دوره پنج ساله مدیریت خود را در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حکم رهبر معظم انقلاب می گذراند، در حال برگزاری است.

دفتر تبلیغات اسلامی نهادی حوزوی است که در بیانیه مأموریتش آمده است:

دفتر تبليغات اسلامي نهادي حوزوي، انقلابي، تبليغي و علمي است كه با ايفاي نقش واسط فعال ميان حوزه‌هاي علميه با نيازهاي ديني مردم و نظام اسلامي، به تبيين و گسترش باور، بينش و ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي و تعميق و توسعه دانش و معرفت اسلامي مي پردازد.

اين دفتر براي تحقق اين مهم، خود را متعهد به محور قرار دادن معارف قرآن و مكتب اهل بيت(ع)، دفاع از حريم تشيع در عرصه گفت‌وگوي اديان و مذاهب، مرزباني فكري- فرهنگي از آرمان‌هاي امام خميني، ولايت فقيه و نظام اسلامي، پاسداشت ميراث گرانسنگِ حوزه، نوانديشي و نوآوري، تضارب افكار و ‌آينده‌نگري دانسته و ساماندهي و اجراي فعاليت‌هاي زير را ضروري مي‌داند:

1- حضور و مشاركت در مراجع سياستگذاري و برنامه ريزي تبليغي و علمي كشور به منظور تأمين نيازهاي فكري-ديني مديريت كلان نظام.

2- شناخت مداوم مخاطبان و بازيابي نيازها و معضلات فرهنگ ديني نظام و اقشار جامعه براي هدفمندي و كارآمدسازي تبليغات اسلامي و پژوهش‌هاي ديني.

3- ارائه آموزش‌هاي مورد نياز براي تربيت فضلا در عرصه تبليغات اسلامي و فعاليت‌هاي پژوهشي- ديني.

4- جذب، ساماندهي و اعزام روحانيان مورد نياز داخل و خارج كشور به نهادها و مراكز ذي‌ربط و تأمين محتواهاي تبليغي براي آنان.

5- نظريه‌پردازي و انديشه‌سازي در عرصه علوم و معارف اسلامي به منظور تأمين نيازهاي فكري- ديني جهان معاصر.

6- تلاش و همكاري در توليد و عرضه منشورات مكتوب، محصولات ديداري و شنيداري، نرم‌افزارها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني در حوزه فرهنگ و معارف اسلامي با بهره‌وري از ذخاير علمي- فرهنگي حوزه‌هاي علميه.

7- حمايت و ارائه تسهيلات زيرساختي و مالي در موارد لزوم براي فعاليت‌هاي تبليغي، آموزشي و پژوهشي در حوزه فرهنگ ديني.

عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه های مختلف، همواره مورد دغدغه طلاب و حوزویان قرار داشته و به علت حساسیت و سابقه این نهاد و اهتمام امامین انقلاب به امر تبلیغ دین، خبرگزاری رسا نشستی را با حضور برخی اساتید، فضلا و فعالین حوزوی در عرصه‌های تبلیغ، تحقیق و تدریس، برگزار کرده است تا نقد و نظر ها در فضایی صمیمی مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با خیر مقدم به حضار و تشکر از دست اندرکاران این نشست، از اقدامات خود در دوره ۱۱ ساله مسؤولیت و افق‌های پیش رو گفت.

در ابتدای نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا از لزوم طرح صحیح شفافیت و مطالبه گری گفت و تأکید کرد این خبرگزاری به دنبال طرح مطالبات طلاب و ارائه الگوی صحیح شفافیت است.

مشروح این خبر به زودی منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات