۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۷۰۰۲۴۵
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مسجد، حلقه وصل روحانیت با مردم است

مسجد، حلقه وصل روحانیت با مردم است
لرستان- حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی مسجد را حلقه وصل روحانیت با مردم بیان کرد و گفت: ائمه جماعات مساجد اندوخته‌های علمی و معنوی را به مردم منتقل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، عصر امروز در دیدار روحانیون پایگاه‌های اجتماعی و روحانیون مستقر لرستان گفت: مسجد حلقه وصل روحانیت با مردم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مسجد به عنوان پایگاه دینی، محل نشر معارف اسلامی و سرچشمه معارف اسلامی است که توسط امام جماعت رونق پیدا می‌کند، افزود: روحانیت باید اندوخته‌های علمی و معنوی که در حوزه علمیه آموخته‌ است را به مردم انتقال دهند.

وی با تأکید بر ضرورت فعال شدن برنامه‌های مساجد، عنوان کرد: در مساجد باید در کنار اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی، به حل مشکلات مردم منطقه کمک کند.

حجت الاسلام ولمسلمین شاهرخی با بیان اینکه هنر امام جماعت این است که نهادهای فعال در مسجد را حفظ کند، اظهارداشت: روحانیت و امام جماعت مسائل و مشکلات اهل محل را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه خوب شدن زندگی مردم بستگی به کارکرد مساجد دارد، تصریح کرد: ارتقای قتصادی جامعه در گرو ارتقای فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان داشت: اگر ارتقای فرهنگی و اقتصادی همراه هم نباشد، اکثریت در محرومیت و اقلیت در رفاه قرار می‌گیرند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات