۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۰۰۳۳۶
یحیی سریع:

در عملیات «توفان یمن» با موشک بالدار «قدس ۲» فرودگاه ابوظبی را هدف قرار دادیم

در عملیات «توفان یمن» با موشک بالدار «قدس ۲»  فرودگاه ابوظبی را هدف قرار دادیم
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد در هدف قرار دادن پایتخت امارات از موشک‌های ذوالفقار و قدس ۲ استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یحیی سریع در بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات «توفان یمن» با ۴ موشک بالدار «قدس ۲» پالایشگاه نفت المصفح و فرودگاه ابوظبی را هدف قرار دادیم. در هدف قرار دادن فرودگاه ابوظبی از موشک بالستیک «ذوالفقار» نیز استفاده شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی انصارالله یمن، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: تعدادی از مواضع حساس و مهم علاوه بر مواضع قبلی، با پهپاد «صماد ۳» هدف قرار گرفته شد.

سخنگوی انصار الله یمن هدف عملیات در عمق امارات در دو نکته عنوان کرد اول اینکه این عملیات برای امارات سنگین بود و نکته دیگر اینکه این اولین هشدار بود و در ادامه اگر امارات تنش را متوقف نکند حملات دیگری نیز در کار خواهد بود.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تهدید کرد که اگر امارات از تداوم حملات به یمن دست برندارد حملات دردناک‌تری در انتظار آن خواهد بود.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن نیز در پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: یک کشور کوچک در منطقه (امارات) خود را در خدمت آمریکا و اسرائیل قرار داد و ادعا کرد پای خود را از یمن بیرون کشیده است، اما اخیرا مشخص شد که خلاف این ادعا رفتار می‌کند. بر همین اساس دو گزینه در پیش دارد: یا از تعرض به یمن دست بر می‌دارد یا با نیروی الهی دست آن و دست هر کس در یمن دخالت کند؛ قطع می‌شود.

عملیات توفان یمن پس از آن انجام شد که دو هفته قبل نیرو‌های مسلح یمن کشتی اماراتی را در ساحل الحدیده متوقف کرده و تصاویری را منتشر کردن که نشان می‌داد برخلاف ادعای ائتلاف سعودی، این کشتی حمل تسلیحات نظامی است و قصد انجام عملیات‌های خصمانه علیه مردم یمن را داشته است.

در پی این سوایی، عربستان دو نفتکش و یک کشتی یمنی را با وجود داشتن مجوز از سازمان ملل متوقف کرد و سخنگوی ائتلاف سعودی ویدئویی از یک فیلم آمریکایی را منتشر کرد و مدعی شد انصارالله در حال انبار موشک در بندر الحدیده است.

طی این دو هفته همچنین پدافند هوایی یمن ۲ فروند پهپاد جاسوسی امارات را بر فراز استان شبوه سرنگون کردند.

ائتلاف سعودی و مزدوران اماراتی که در حال شکست در مقابل پیشروی‌های میدانی ارتش و نیرو‌های مسلح یمن در استان‌های این کشور هستند، حملات خود به پایتخت یمن و سایر شهر‌ها را افزایش داده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات