۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۰۰۳۳۹

برنامه دولت درباره حذف ارز ترجیحی غیر رسمی بود

برنامه دولت درباره حذف ارز ترجیحی غیر رسمی بود
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفته که به نظر می‌رسد تبصره‌های حذف شده مانند تبصره ۱۶ و ۱۸ درباره وام ازدواج و... به بودجه بازگردد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رحیم زارع در نشست خبری امروز خود درباره مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ادامه داده برنامه دولت درباره حذف ارز ترجیحی غیر رسمی بود و منتظریم دولت به صورت مکتوب نامه رسمی دهد تا بحث کارشناسی داشته باشیم.

او توضیح داده هنوز برخی نمایندگان درباره حذف ارز ترجیحی قانع نشدند و کمیسیون تلفیق درآمد ارزی را با نرخ ETS اعلام کرده است.

کمیسیون تلفیق مصوب کرده حق الامتیاز و حق السهم دولت از کاربران ارائه دهنده مخابراتی، به میزان ۲ درصد افزایش پیدا کرد که این درآمد در حوزه‌های فرهنگی هزینه می شود.

دولت مکلف شده برای آب، برق و گاز شهرها و روستاهای مناطق محروم ۲ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند.

همچنین دولت باید برای مقاوم سازی، بهسازی و نوسازی مدارس ۳ هزار میلیارد تومان و برای مقاوم‌سازی دانشگاه‌ها و تجهیزاتشان ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر کند.

سازمان امور مالیاتی بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مکلف شده پرونده های مالیاتی مراکز درمانی مربوط به عملکرد سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ را تا پایان سال ۱۴۰۱ رسیدگی کند.

این سازمان باید درآمدهای ناشی از رسیدگی به این پرونده ها را به حساب درآمدهای مالیاتی در خزانه واریز کند.

دولت مکلف شد در اجرای قانون برنامه ششم توسعه، ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های بورسی و غیر بورسی خود را بابت پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار کند.

کلیه پروژه ها، طرح های زودبازده و عام المنفعه که گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در مناطق محروم روستایی و شهری اجرا می‌کنند، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض معاف شدند.

همچنین جمعیت هلال احمر برای واردات آمبولانس از سوی سازمان اورژانس و موارد ذکر شده در لایحه بودجه از حقوق ورودی و گمرکی معاف شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات