۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۰۰۳۴۸
وحیدی:

آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرهنگ منحط غربی است

آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرهنگ منحط غربی است
وزیر کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرهنگ مقلدانه و منحط غربی است که وقتی آثار خود را نشان می‌دهد تبدیل به آسیب اجتماعی می شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در همایش «بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش» که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: وقتی در مورد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت صحبت می‌کنیم، الگوهای مخالفی در دنیا هست و برخی مبنایشان توسعه اقتصادی و برخی صنعتی است و برخی توسعه پایدار را مطرح می‌کنند و برخی شروع را در توسعه سیاسی می‌بینند، ولی الگوی رشد در مسور ما بر مبنای توسعه سرمایه انسانی است و سرمایه انسانی هم مولد توسعه و پیشرفت هم محصول آن هست.

وی افزود: مسیر توسعه و پیشرفت از مسیر توسعه انسانی می‌گذرد و نمی‌توانیم فکر کنیم که می‌توان بدون توجه به این مهم کشور را به قله های بزرگ رساند.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر مبنای توسعه ما سرمایه انسانی هست باید متولی آن را ببینیم، ادامه داد: بعد از نهاد خانواده، بزرگترین نهاد متکفل این حوزه آموزش و پرورش است. در وزارت آموزش و پرورش انسان تولید می‌شود و هیچ دستگاهی به اندازه وزارت آموزش و پرورش نقش‌آفرینی نمی‌کند و مهمترین وزارتخانه وزارت آموزش و پرورش است و همه مدیون آن هستیم.

وحیدی با بیان اینکه دشمن در مقابل وزارت آموزش و پرورش فعال است و یکی از مهمترین آماج حملاتش این حوزه است و سعی می‌کند فرهنگ منحط غربی را وارد آموزش و پرورش کند، بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرهنگ مقلدانه و منحط غربی است که وقتی آثار خود را نشان می‌دهد تبدیل به آسیب اجتماعی می شود و هرجا از مکتب انقلاب و شهید سلیمانی ها و اهل بیت و رهبری و امام پیروی کردیم، رشد انسان‌هایی در اوج فضایل و اقتدار را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قبول داریم که آسیب‌های اجتماعی داریم ولی می‌دانیم که آن آسیب‌ها وارداتی است، بیان داشت: هرگاه درآموزش و پرورش قوی ایستادیم در برابر سیاهنمایی های دشمن مقاوم هستیم.

وزیر کشور گفت: ضعف ها را می‌شناسیم و با آنها مقابله می‌کنیم، هرچند ضعف های ما دربرابر ضعف های آنان قابل مقایسه نیست چون آنان دارای جامعه هایی فروپاشیده هستند، همه باید کنار آموزش و پرورش باشیم و این بار بزرگ توسط همه برداشته شود.

وی بیان داشت: طلبه های جوان فاضلی داریم که باید راه آنان را به مدارس باز کنیم تا در کنار معلمان در مدارس شمع محفل جوانان باشند.

وحیدی تاکید کرد: باید ضعف و عقب‌ماندگی در دوران کرونا جبران شود و مدارس با قدرت باز باشند، تا تکالیف خود را در تربیت نسل فکور و بالنده ایفا کنند.

ارسال نظرات