۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۷۰۰۶۰۵
امام جمعه موقت کاشان:

انسان باید تابع حق و منطق باشد

انسان باید تابع حق و منطق باشد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه پیامبران باید از جنس خود انسان باشند و از بین مردم باشند، گفت: از جنس مردم بودن مانع نبوت نیست، بلکه مکمل آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، در ادامه تفسیر آیه دهم سوره مبارکه ابراهیم، گفت: پیامبران مردم را به سوی حق دعوت کردند تا با انجام اعمال صالح عمر طولانی داشته باشند تا با انجام اعمال صالح بیشتر به بالاتر و پاداش بیشتر برسند چرا که انسان بعد از مرگ خواستار بازگشت مجدد به دنیا و انجام اعمال صالح می‌شود.

وی افزود: کفار هیچگاه درمقابل دعوت پیامبران برای پذیرش دعوت حق پاسخ عاقلانه و منطقی نداشتند و چون پیامبران را از جنس خودشان و مانند خودشان می‌دانستند تصورشان براین بود که می‌خواهند مانع ادامه راه اجدادشان که کفر و بت پرستی بود شوند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: کفار برای پذیرش دعوت حق بهانه جویی می‌کردند و پیامبران را از جنس خودشان می‌دانستند درحالیکه از جنس مردم بودن انبیاء الهی نه تنها مانع نبوت نیست بلکه مکمل نبوت است.

وی ادامه داد: پیامبران الهی علاوه بر اینکه مردم را دعوت به حق می‌کنند، با رفتار و کردار و منش زندگی الگوی مردم بودند تا بمردم را دعوت به حق کرده و هدایت کنند.

امام جمعه موقت کاشان اشاره به اینکه پیامبران باید از جنس خود انسان باشند و از بین مردم باشند، گفت: از جنس مردم بودن پیامبران نه تنها مانع نبوت نیست بلکه مکمل نبوت پیامبران است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: انبیاء الهی از مردم و از بین مردم و از همان قوم خودشان به پیامبری مبعوث می‌شدند و مانند آن‌ها زندگی می‌کردند تا الگو باشند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید تابع حق و منطق باشد و انسان سالمی که دارای شخصیت درونی سالم است حق جو و حق گو و حق پذیر است و حرف منطقی را با دلیل و برهان می‌پذیرد، گفت: تقلید کورکورانه و تعصبات جاهلی، قبیله‌ای و نژادی و امروز نیز تعصبات هیأتی از جمله موانع سد راه پذیرش حق است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: کفار برای پذیرش دعوت حق خواستار دلیل روشن از سوی انبیاء الهی بودند درحالیکه انبیاء الهی با معجزه کفار را دعوت به پذیرش حق می‌کردند، اما آن‌ها با هر معجزه بهانه جدیدی می‌آوردند و خواستار معجزه مهمتر می‌شدند./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات