۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۰۰۶۲۶
آیت الله مقتدایی:

مجلس شورای اسلامی به مراکز فعال دینی توجه ویژه داشته باشد

مجلس شورای اسلامی به مراکز فعال دینی توجه ویژه داشته باشد
رئیس شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران گفت: مجلس شورای اسلامی به مجموعه‌های فعال توجه داشته و مراقبت کند تا فعالیت این‌ها به خاطر کمبود بودجه متوقف نشود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد اظهار کرد: اهمیت و ضرورت تأسیس حوزه های علمیه در ذهن رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بود و به دستور امام راحل بود که اوایل انقلاب حوزه های علمیه خواهران تأسیس شد.

وی با اشاره به مشکل کمبود ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه خواهران ابراز امیدواری کرد، با ساخت و توسعه مراکز علمی حوزوی خواهران در اقصی نقاط کشور، زنان علاقه مند به تحصیل و تعلیم علوم دینی بتوانند از علوم اسلامی بهره ببرند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به محدودیت هایی که برای تحصیل بانوان در زمان رژیم شاهنشاهی وجود داشت خاطرنشان کرد: گاهی اوقات بانویی به فکر می‌افتاد که مطالعاتی در زمینه علوم دینی داشته باشد؛ اما شرایط و زمینه های لازم برای تحصیل آن در کشور وجود نداشت.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در ادامه به ماجرای تحصیل مرحوم بانو امین اشاره کرد و افزود: خانم بانو امین از خانواده‌ای ثروتمند بود؛ اما برای تحصیل بانوان در علوم دینی شرایط برای تحصیل آنان مهیا نبود و او از اساتید خواهش می‌کرد که برایش تدریس کنند و به این وسیله بود که ایشان بانو امین شد.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) با تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران، جامعه را نیازمند خواهران فعالی دانست که باید با علوم دینی آشنا شده و علوم اسلامی را فرا گیرند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ضمن اشاره به ابراز علاقه مندی خواهران به فراگیری علوم دینی ابراز کرد: امروزه تعداد شصت هزار طلبه و هفتاد هزار نفر فارغ التحصیل حوزه‌های علمیه خواهران هستند و علوم دینی را فراگرفته‌اند و می‌توانند تدریس کنند و مبلّغ دین اسلام ناب محمدی(ص) باشند.

وی از مشکل کمبود ظرفیت حوزه علمیه خواهران برای علاقمندان تحصیل در این حوزه سخن گفت و ابراز امیدواری کرد، با توسعه این مدارس، هر فردی به تحصیل در علوم دینی علاقمند است بتواند از این علوم استفاده کند.

آیت الله مقتدایی در بخشی از سخنان خود به مبحث کمبود بودجه اختصاصی مجلس به حوزه های علمیه خواهران پرداخت و اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که به مجموعه‌های فعال توجه داشته و مراقب باشند تا فعالیت این‌ها به خاطر کمبود بودجه متوقف نشود.

ارسال نظرات