۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۷۰۰۶۶۰

اخطار‌ به نهاد‌های نظامی

اخطار‌ به نهاد‌های نظامی
ارگان‌های نظامی که در سواحل دریای خزر مجتمع‌های تفریحی دارند داوطلبانه ساحل را آزاد کنند وگرنه اقدام قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: ارگان‌های نظامی و انتظامی که در سواحل دریای خزر مجتمع‌هایی دارند که از آن‌ها استفاده نظامی نمی‌شود داوطلبانه حریم ۶۰ متری دریا را آزاد کنند و اگر خودشان انجام ندهند بر اساس ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدثه از طریق دستگاه قضایی انجام می‌شود.

او افزود: اخطار‌های لازم به این نهاد‌های نظامی داده شده است تا مطابق قانون، حریم ۶۰ متری ساحل را آزاد کنند.

از مجموع ۴۳۸ کیلومتر نوار ساحلی مازندران  ۱۴ کیلومتر اکنون در اختیار نهاد‌های نظامی و انتظامی است که استفاده نظامی از این سواحل نمی کنند، مانند مجتمع آموزشی و فرهنگی شهدای ارتش در نوار ساحلی شهرستان نکا که از آن استفاده غیر نظامی می‌شود.

اهالی منطقه می‌گویند ارتش دیواری ایجاد کرده که امکان دسترسی و ورود مردم به ساحل را غیرممکن کرده است و قرار بود یک ورودی به دریا بدهند و چند جلسه هم در فرمانداری برگزار شد اما به نتیجه نرسید.

بر اساس اسناد و نامه نگاری‌های موجود،  در جلسه ۵ مهرماه پارسال نشستی برگزار و مقرر شده بود جهت تسریع در آزادسازی اراضی ساحلی در جهت اجرایی ماده ۶۳ برنامه چهارم و قانون اراضی مستحدث و ساحلی مصوب ۱۳۵۴ و دستور مقام معظم رهبری کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت دفاع، ادارات کل منابع طبیعی مازندران، شرکت آب منطقه‌ای و فرمانداری‌های نکا، ساری و نوشهر ظرف مدت یک هفته از محل بازدید و نسبت به تهیه نقشه جهت مشخص نمودن حد آزاد سازی و مکان پیک کوبی اقدام شود.

فرمانداری نکا درخصوص آخرین وضعیت آزادسازی سواحل در نامه‌ای به مدیر کل دفتر امور فنی و عمرانی اعلام کرد ۲۳۱ متر آزادسازی ساحل انجام اما راه دسترسی به ساحل از طریق اماکن نظامی( ارتش) امکان پذیر خواهد بود که در دست پیگیری است

آخرین جلسه آزادسازی سواحل شهرستان نکا  ۱۶ تیر ماه امسال برگزار شده بود و به گفته فرمانداری نکا تعیین حدود آن انجام شده است و اکنون فقط نیرو‌های مسلح باید اجازه بدهند.

به گفته رئیس کل دادگستری مازندران در اراضی مستحدثه کسی نمی‌تواند ادعای مالکیت داشته باشد حتی اگر سند رسمی گرفته باشد

شهرستان نکا چهار هزار و ۸۰۰ متر نوار ساحلی دارد که بخشی از آن در اختیار نیروگاه، بندر و کشتی سازی است که برای فعالیت باید در ساحل حضور داشته باشند و مشمول قانون عقب نشینی از حریم ۶۰ متری دریا نمی‌شوند اما بخشی از  ساحل در اختیار ارگان‌های نظامی است که با آزادسازی حریم ساحلی توسط این ارگان‌ها ۳۱۰۰ متر نوار ساحلی در دسترس مردم نکا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / ک

 
 
ارسال نظرات