۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۰۰۶۸۹
آیت الله مروی مطرح کرد؛

رشد علمی و اخلاقی، لازمه طلبگی / طلاب باید شأن لباس روحانیت را حفظ کنند

رشد علمی و اخلاقی، لازمه طلبگی / طلاب باید شأن لباس روحانیت را حفظ کنند
لرستان - آیت الله مروی با بیان اینکه رشد علمی و اخلاقی لازمه انجام رسالت طلبگی است، گفت: در این راستا طلاب باید همت ولا، تلاش و پشتکار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله جواد مروی، ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب لرستانی که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: طلاب الگوی جوانان جامعه امروز هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به رسالت خطیر طلبگی در جامعه به ویژه در عرصه تبلیغ اشاره کرد و افزود: در کنار کسب علوم دینی باید تهذیب نفس و اخلاق طلبگی تقویت شود.

وی زی طلبگی را مهم ترین موضوع برای طلاب خواند و خاطرنشان کرد: تهذیب نفس، پارسایی و تقوا باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

آیت الله مروی بیان کرد: شب زنده داری، کسب فضائل اخلاقی و ساده زیستی از جمله مواردی است که باید در وجود طلبه تقویت و مورد توجه ویزه قرار گیرد.

وی به رسالت علمی طلاب اشاره و تأکید کرد: طلاب باید قدر فرصت های علمی را بدانند و در جهت کسب علوم دینی همت والا، تلاش و پشتکار داشته باشند و از فرصت هایی که حوزه علمیه در اختیار آنان قرار می دهد، استفاده نمایند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلاب رسالت سنگینی در مسیر طلبگی و تبلیغی بر دوش دارند، گفت: رشد علمی و اخلاقی لازمه موفقیت طلاب در این مسیر است.

وی با اشاره به معمم شدن جمعی از طلاب لرستانی به لباس روحانیت خاطرنشان کرد: طلاب باید شأن این لباس را حفظ کنند./9451/پ202/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات