۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۰۰۶۹۸
حجت الاسلام والمسلمین ملکی:

اسایتد برای تربیت طلاب وقت بگذارند / دشمن با جنگ نرم «عفت» را نشانه رفته است

اسایتد برای تربیت طلاب وقت بگذارند / دشمن با جنگ نرم «عفت» را نشانه رفته است
حجت الاسلام والمسلمین ملکی تأکید کرد که اساتید امروز مانند اساتید قدیم برای طلاب وقت بگذارند، پدری کنند و مربی باشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، با حضور خانواده طلاب و کارکنان مدرسه علمیه شهید صدوقی فاز ۵ در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) با حضور طلاب و خانواده آنها برگزار شد، با اشاره به اینکه در یک وضعیت جهادی و خطرناک قرار گرفتیم و اگر کسی این وضعیت را احساس نکند شکست می‌خورد، گفت: اگر در زمان طاغوت روحانیت آمادگی سال‌ها زندان و شکنجه را داشت و حتی قبل از آن، می‌بینید که خانواده‌ها کاملاً آماده جهاد بودند.

وی با بیان اینکه روحانیت بیشترین نقش را در دفاع ۸ ساله داشته و به صورت نسبی بیشترین اسیر، مجروح و شهید داده است، ادامه داد: بعد از انقلاب به یاد داریم که روحانیت چگونه درس و بحث‌ها را رها می‌کردند و خانواده‌ها چطور حمایت می‌کردند؛ و اگر نبود این حمایت میان خانواده‌ها و طلاب دوام نمی‌آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه جنگ نرم، جنگی است سخت و دشمن در آن حس نمی‌شود، گفت: در زمان جنگ همه توجیه بودند که بروند، اما در جنگ نرم هیچکس توجیه نمی‌کند که همه باید بروند؛ در جنگ نرم انسان‌ها می‌روند به سمت مقایسه، چشم و هم چشمی، اما در جنگ سخت هیچکس مقایسه نمی‌کند.

وی با اشاره به موبایل‌های هوشمند گفت: دشمن در جیب بچه‌های ما است؛ الان ۳۲ درصد، بچه‌های هشت ساله با اینترنت ارتباط دارند؛ اینترنت یعنی زمین بازی دشمن؛ به حدی این زمین بازی مخوف است که اگر ترامپ را بخواهند حذف کنند، حذفش می‌کنند؛ می‌گویند آن جور که ما می‌گوئیم باید بیایید در زمین ما و بازی کنید نه آن جور که خودتان می‌خواهید؛ مقام معظم رهبری بر تولید برنامه‌های بومی تأکید دارند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به محبت شدید علامه طباطبایی نسبت به همسرش، بیان کرد: علامه طباطبایی (ره) وقتی خانمش را از دست داد، رعشه ای در او ایجاد شد و هر روز بر سر مزار خانمش می‌رفت؛ ایشان می‌فرمودند: المیزان را خانمم نوشت.

وی با اشاره به آیه «فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ» تصریح کرد: جبهه انقلاب با تمام قوت وارد میدان جنگ نرم شده است و ما باید با تمام قوت وارد میدان شویم و مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه اگر مادرها و پدرها دشمن را حس کنند، با تمام وجود می‌ایستند، گفت: برای بچه‌ها شخصیت‌هایی مثل بتمن و مرد عنکبوتی که شخصیت‌هایی غیرواقعی هستند را درست کرده‌اند و و اینها شده‌اند شخصیت‌های محبوب بچه‌ها و بچه‌ها با اینها انس گرفته‌اند؛ لذا بچه‌ها با شخصیت‌های محبوب و مأنوس خود زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دین ما پر است از الگوها و أسوه ها، تصریح کرد: الگوهای دشمنان واقعیت خارجی ندارند اما ما هزاران الگو داریم؛ در این جنگ وحشتناک دارند بچه‌هایمان را نرم نرم از ما می‌گیرند؛ دختر بچه هامان را به سمتی می‌برند که اینها مادری نکنند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت شناخت دشمن در جنگ نرم خاطرنشان کرد: باید دشمن را با تمام وجود حس کنیم، اگر حس کنیم مقاوم می‌شویم؛ در مقابل صدام و شاه ایستادیم؛ الان هم باید نسبت به دشمن که شب و روز آتش نفاق و فساد و ضد فرهنگی بر سر جوانان می‌بارد بایستیم.

وی با بیان اینکه سنت الهی اگر در رأس لشکر پیامبر باشد اما اگر کوتاهی صورت گیرد اتفاقی که در اُحد اتفاق افتاد، می‌افتد، ادامه داد: خواهش من این است که طلبه‌ها را هم بروز و هم معتقد و هم امیدوار تربیت کنید؛ مثل اساتید قدیم برای طلابتان وقت بگذارید، پدری کنید، مربی باشید.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه دشمن آمده عفت و ارزش های ما را به صورت نرم از ما بگیرد، بیان کرد: رضا خان با چوب و چماق و اسلحه نتوانست چادر را از زنان ما بگیرد، اما ایرج میرزا با زبان فرهنگ توانست.

وی در پایان افزود: طلبه‌ها به دلیل کرونا و عدم ارتباط با اساتید، آسیب دیده‌اند و ترمیمش به دست مربی گری و پدری اساتید است.

ارسال نظرات