۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۷۰۰۷۱۷
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت بانوان مسلمان حمایت می‌کند

حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت بانوان مسلمان حمایت می‌کند
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: حوزه‌ علمیه خواهران از فعالیت بانوان مسلمان استقبال و از هر فرصتی برای انتقال تجارب و تفاهم‌های مورد نیاز استفاده خواهیم کرد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نشست مشترک بانوان نخبه جهان اسلام با مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن شهید سلیمانی این نهاد حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: شما خواهران عَلَم اسلام و تبلیغ دین و پژوهش‌های دینی در کشورهای مختلف را برداشته اید و وظیفه و رسالت ما حمایت از فعالیت‌های شما بانوان است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان دستگاه آموزشی دارای ۵۰۰ مدرسه در ۲۸ استان کشور در سطوح علمی ۲، ۳ و ۴ است، افزود: حوزه خواهران می کوشد نیروهای قابلی در ایران و جهان اسلام تربیت کند و زمینه را برای پژوهش‌های حرفه‌ای و حضور زنان در عرصه‌های مختلف دینی فراهم نماید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران تلاش دارد در افق ۱۴۱۴ به مرجعیت زن و خانواده تبدیل شود تا با تربیت بانوان در عرصه دین پژوهشی اثرگذاری لازم در خانواده‌ها را داشته باشد.

وی مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه خواهران را ورود تخصصی به مسائل دانست و بیان داشت: با شناسایی دقیق و تخصصی مسائل زنان در جهان می‌توان تدبیر بهتری اندیشید و پاسخ مستدلی را ارائه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: بنا داریم واکنش‌های خوبی در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ تدبیر کنیم تا زنان بتوانند با شناسایی معضلات فرهنگی و اجتماعی به رفع آن بپردازند.

وی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت بانوان مسلمان استقبال و حمایت می‌کند، گفت: از هر فرصتی برای انتقال تجارب و تفاهم‌های مورد نیاز استفاده خواهیم کرد تا جامعه زنان مسلمان در سراسر جهان تقویت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان تصریح کرد: قدرت ما در تفاهم و انتقال تجارب است و با همکاری، وحدت و اتفاق نظر می‌توانیم در جهان تأثیرگذاری داشته باشیم.

ارسال نظرات