۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۷۰۰۷۵۰
امام جمعه موقت کاشان تبیین کرد؛

حقوق والدین و فرزندان نسبت به یکدیگر

حقوق والدین و فرزندان نسبت به یکدیگر
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آشنایی و رعایت حقوق پدر و مادر سبب دعای خیر آنها شده و موجب عاقبت بخیری فرزند می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در تفسیر شرح دعای بیست و چهارم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با تبریک ولادت فاطمه زهرا(س) گفت: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه چگونه دعا کردن و چگونه مطالبه گری از خدا را آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه انسان باید بداند چه چیزی را از خدا درخواست کند و راه چگونه درخواست کردن از خداوند را نیز بداند، افزود: انسان نه می‌داند چه درخواستی از خدا داشته باشد و نه می‌داند چگونه و از چه راهی از خدا درخواست کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام سجاد(ع) در این دعا هم ازخدای متعال علم و آگاهی نسبت به وظایف خود برای پدر و مادر را درخواست کرده اند و هم توفیق عمل به این علم و آگاهی را نسبت وظایف خود در قبال پدر و مادر را درخواست می‌کنند چرا که علم بی عمل مانند درخت بدون میوه و ثمر است.

وی افزود: امام سجاد(ع) در این دعا از خدا می‌خواهد آنچه را که در مورد پدر و مادر به او آموخته است به همه موارد آن دقیق عمل کند وعمل به وظایف برایش سخت و سنگین نباشد و با عشق و علاقه در خدمت پدر و مادر باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: دعای امام سجاد(ع) به پدر و مادر در صحیفه سجادیه به این دلیل مهم است که به ما می آموزد پاداش احسان به پدر و مادر بهشت است و پاداش ظلم به پدر و مادر جهنم است.

وی با اشاره به اینکه رضایت خداوند در رضایت پدر و مادر است، اظهار داشت: غضب خداوند نیز در غصب پدر است و نافرمانی از پدر و مادر و موجب عاق والدین شده و دور شدن از بهشت را به همراه دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار حقوق پدر و مادر نسبت به فرزند و حقوق فرزند نسبت به پدر و مادر را دو طرفه دانست و گفت: آشنایی و رعایت حقوق پدر و مادر سبب دعای خیر آنها شده و موجب عاقبت بخیری فرزند می شود./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات