۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۰۰۸۹۶
نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس:

عملکرد رئیسی در توسعه روابط ایران قابل تقدیر است

عملکرد رئیسی در توسعه روابط ایران قابل تقدیر است
شاوردیان در مجلس گفت: آقای رئیسی در توسعه روابط بین الملل و همچنین در موضوع اهمیت دادن به توسعه روابط با کشور‌های همسایه عملکرد قابل تقدیری داشته است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس گفت: ایرانیان ارمنی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جدا از بدنه ملت و کشور ایران نمی‌دانند و به عنوان یک شهروند ایرانی در تمام عرصه‌های مختلف کشور از سیاسی و اجتماعی تا عرصه‌های صنعتی، فرهنگی، ورزشی و... در کنار تمامی اقشار جامعه فارغ از تفاوت‌های دینی و قومی حضوری فعال داشتند.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رمز این حضور و موفقیت ایرانیان ارمنی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حب به وطن دانست و ارمنیان در تمامی ادوار تاریخ بالاخص در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تا به امروز تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه ایران چه در دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی و پس از آن به کار گرفتند.

وی افزود: اتحاد کشور ما بر پایه قانون اساسی کشور استوار است. حقوق کلیه پیروان ادیان الهی در قانون اساسی پیش‌بینی شده و این ثمره همدلی در کشور است. البته بعضا کج سلیقگی‌های شخصی و در برخی موارد خلاء اصلاح برخی قوانین مشکلاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز به همراه داشته است.

شاوردیان خاطرنشان کرد: یکی از خطوط قرمز ایرانیان ارمنی مرزهای جغرافیایی این سرزمین بزرگ بوده و فقط و فقط به سرافرازی پرچم مقدس کشورمان فکر می‌کنند و فارغ از هر چیز آماده مبارزه با هر نوع تهدیدی و با هر دشمنی که کوچک‌ترین چشم‌داشتی به مرزهای کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد، هستند و به میدان رفته و در کنار دیگر هموطنان تا شهادت مبارزه خواهند کرد.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بی دلیل نیست که سردار دل‌ها نزد همه با هر دین و آیینی محبوب است؛ چراکه ایشان نه تنها دغدغه ایران، بلکه مظلومین جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و به نظرشان دین و قومیت و نژاد اثری در حمایت از مظلوم نداشت و فقط بر ارزش‌های انسانی، بشری، آرمانی و اعتقادی اصرار داشتند. اهدافی که سرمنشأ آن تعالیم دینی، آرمان‌های انقلابی و اندیشه‌های امام راحل و تدابیر شجاعانه رهبری بوده و سرانجام نیز خود ادامه این راه شدند.

وی افزود: گواه این ادعا رابطه خوب شهید سلیمانی در منطقه با کلیه ملت‌ها و مردم و به ویژه با ارمنیان منطقه و صد البته با ارمنیان سوری بود و متقابلا امروز ارمنیان ایران زیر پرچم کشورمان آماده مبارزه در همین مسیر هستند.

شاوردیان خاطرنشان کرد: کشور ما امروز در سایه همدلی و اتحاد و به لطف داشتن نیروهای مسلح قدرتمند در آرامش کامل به سر می‌برد. ایران ما سربلند و مقتدر با حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی جزو بازیگران اصلی در منطقه است به طوری که امنیت، صلح و ثبات پایدار بدون حضور ایران میسر نخواهد بود.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه اتخاذ تدابیر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در رفع تحریم‌ها در کنار اصرار بر حق مسلم استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به ملت و کشور خودکفایی و عزت بخشیده است، اما این موفقیت‌ها نباید ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از معیشت، مسکن و اشتغال برای مردم،‌ توسعه صادرات غیرنفتی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و... غافل کند.

وی افزود: اکنون که زمان رسیدگی به لایحه بودجه 1401 است، یادآوری می‌کنم که حوزه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش و جوانان به جهت اهمیت آن در توسعه نسل‌های آینده کشور باید از اولویت‌های اصلی ما باشد.

شاوردیان خاطرنشان کرد: بحث ساماندهی یارانه‌ها، برای دسترسی اقشار واجد شرایط اگر به درستی انجام نشود فقط حیف شدن منابع بیت‌المال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دنبال خواهد داشت، در حالی که اگر همین منابع یارانه‌ای فعلی مستقیم و هدفمند به دست مردم برسد معیشت مردم متحول و سختی‌ها برطرف می‌شود.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گرچه مالیات‌ستانی برای تامین هزینه‌های حداقلی اداره کشور و به عنوان اهرمی در جهت کنترل فعالیت‌های اقتصادی به کار گرفته می‌شود، اما استفاده حداکثری و البته غیرهدفمند از آن در بودجه 1401 فشار زیادی بر معیشت مردم وارد خواهد کرد و در حالی که منابع درآمدی دیگر مانند وصول مالیات‌های معوقه،‌ کاهش فرار مالیاتی، مولدسازی‌های دارایی‌های دولت از اولویت‌های درآمدی خارج شده است.

وی افزود: بخش عمرانی در کشور نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق صنایع بالادستی و پایین دستی و به تبع آن افزایش تولید و توزیع ثروت و درآمد دارد اما متأسفانه در سال‌های اخیر به جای کاهش هزینه‌های دولت، به راحت‌ترین راه یعنی کاهش بودجه عمرانی پرداخته می‌شود.

شاوردیان خاطرن شان کرد: دیگر عرض مهم بنده در راستای قدردانی از ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر رئیسی است. ایشان در توسعه روابط بین الملل به ویژه از طریق سازمان‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای و اقتصادی بالاخص اوراسیا، شانگهای، اکو و همچنین اهمیت دادن به توسعه روابط با کشور‌های همسایه عملکرد قابل تقدیری داشته است که از نتایج آن می توان به امکان بهره مندی از امتیازات گمرکی، باعث رونق صادرات محصولات ایرانی و حمایت از تولید کنندگان، در کنار واردات کالاهای مورد نیاز و رونق تجارت کمک شایانی به اقتصاد کشور و بی اثر ساختن تحریم‌ها اشاره کرد. البته نقش بی بدیل دستگاه دیپلماسی کشور و در رأس آن وزیر امور خارجه ویژه است.

وی افزود: ایمان به خدای واحد محور و سنگ بنای اتحاد اقوام ایرانی از هر دین و مذهبی  است چرا که تنها ایمان به خداوند و فرمایشات اوست که عمل به رفتارهای اخلاقی و عقلانی را تضمین میکند.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه نطق خود ضمن گرامیداشت ایام میلاد حضرت عیسی مسیح و ضمن تشکر ویژه از رهبر معظم و روسای محترم مجلس و دولت و همچنین دیگر مسولان کشوری و لشگری در خصوص ابراز تبریکات، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام مبارک دهه فجر پیشاپیش 43-امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به همگان، تبریک می‌گویم و آرزوی پیروزی و سربلندی کشورمان ایران را از خداوند منان دارم.

ارسال نظرات