۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۰۰۹۵۱
وب سایت آمریکایی:

محمد بن سلمان یکی از مستبدترین رهبران جهان است

محمد بن سلمان یکی از مستبدترین رهبران جهان است
یک وب سایت آمریکایی در گزارشی به سلسله جنایت‌ها و اقدامات منفی ولیعهد سعودی در داخل و خارج از عربستان اشاره کرد و وی را یکی از بدترین رهبران جهان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، یک وب‌سایت مشهور آمریکایی با بررسی اقدامات و جنایت‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی او را یکی از وحشی‌ترین رهبران جهان توصیف کرد.

«فاکس مدیا » تاکید کرد: محمد بن سلمان در ابتدای به قدرت رسیدن به لطف پدرش در سال 2017، رهبران ایالات متحده را متقاعد کرد که قصد دارد عربستان محافظه کار را مدرن کند، اما به زودی به یکی از وحشی‌ترین رهبران جهان تبدیل شد.

این وب سایت در ادامه افزود: ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار در سال 2018 نمونه‌ای بارز از استبداد محمد بن سلمان است.

در ادامه این گزارش آمده است: بازداشت نخبگان و فعالان سعودی و نقض حقوق بشر در عربستان از دیگر اقدامات ولیعهد جوان است که بازداشت منتقدان آل سعود افزایش یافته و همچنین جنایت جنگی این شاهزاده علیه یمن در سال‌های اخیر به طرز بی‌سابقه‌ای تشدید شده است.

وب سایت مذکور نوشت: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هیچ پیشرفتی در پرونده حقوق بشر در عربستان نداشته و این درحالی است که وی وعده داده بود در خصوص پرونده حقوق بشری عربستان اقداماتی انجام خواهد داد.

وب سایت فاکس مدیا اعلام کرد: برخی اقدامات ولیعهد سعودی در زمینه برگزاری جشن‌های مختلط و کنسرت‌های متنوع نشان دهنده انجام اصلاحات در این کشور نیست؛ چرا که ما شاهد اعدام و بازداشت مخالفان و منتقدان حکومت هستیم./۹۸۸/

ارسال نظرات