۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۰۱۰۵۵
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امامزادگان با مهاجرت به ایران درس ولایتمداری را به ما آموختند

امامزادگان با مهاجرت به ایران درس ولایتمداری را به ما آموختند
آیت الله حسینی بوشهری گفت: امامزادگان با مهاجرت به ایران درس ولایتمداری را به ما آموختند و فرهنگ تشیع را زنده نگه داشتند و تکریم از آن‌ها تکریم از امامان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری چهارشنبه شب در همایش نخستین سفیر ولایت در کاشان به مناسبت ۲۷ جمادی الثانی شهادت علی ابن باقر (ع) که در دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: امامزاده علی ابن باقر (ع) علاوه بر اینکه فرزند بلافصل امام است، عالم، فقیه، مجاهد، مهاجر فی سبیل الله و پرچمدار عرصه تبلیغ و خدمتگزار صادق مردم است.

وی با اشاره به اینکه تمام ویژگی‌ها در شخصیت این امام زاده جمع شده است، افزود: امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) هم فرزند امام باقر (ع) و هم سفیر امام صادق (ع) و هم از سوی پیامبراکرم (ص) مامور است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: کسی که به عنوان سفیر ولایت برای تبلیغ به منطقه‌ای اعزام می‌شود باید تالی تلو امام باشد و این سفیر ولایت بعد از ایمان، هجرت و بعد از هجرت جهادگری است که دربرابر ظالمان قیام می‌کند و همچون جد بزرگوار خود به شهادت می‌رسد.

وی ادامه داد: مردم منطقه کاشان نه تنها از علی ابن باقر (ع) استقبال کردند، بلکه سفیر ولایت را حمایت و پیشتیبانی کردند و در کنار او شمشیر زدند و به شهادت رسیدند.

آیت الله حسینی بوشهری به برخی ویژگی‌های علی ابن باقر (ع) اشاره کرد و با بیان اینکه در بین همه امامزادگان علی ابن باقر (ع) بی نظیر و یا کم نظیر است، افزود: فرزند امام، برادر امام، مهاجر، عالم، فقیه و مجاهد از جمله ویژگی‌های امامزاده علی ابن باقر (ع) است که تنها معدود امامزادگانی همه این ویژگی‌ها را با هم دارند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امامزاده علی ابن باقر (ع) پرچمدار عرصه تبلیغ و هدایت و روشنی بخش محافل معنوی و دینی و اخلاقی است، گفت: امامزاده علی ابن باقر (ع) گوهر بسیار گرانبهایی است که مدینه را با آن همه امکانات رها کرد و به عشق خدمت به مردم کاشان به این منطقه مهاجرت کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره اینکه تکریم امامزادگان نشانه حق شناسی و سپاسگزاری از نوادگان پیامبراکرم (ص) است، ابراز داشت: حرمت انسان به پاسداشت حرمت فرزندان او است و حفظ حرمت اشخاص درگرو حفظ حرمت فرزندان اشخاص است.

وی افزود: عالمان دینی خدمت بزرگی به نشر علم و آثار اهل بیت (ع) کردند و آن‌ها معلمان ما هستند، اما امامزادگان و امامان حق حیات برما دارند و بین حق حیات و حق تعلیم تفاوت زیاد است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مراسم سنتی مذهبی قالیشویان نشانه غیرت دینی و ولایتمداری مردم منطقه کاشان و همه دلدادگان به این امامزاده واجب التعظیم است که از سراسر کشور به این منطقه مسافرت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان با مهاجرت به ایران درس ولایتمداری را به ما آموختند، افزود: امامزادگان با مهاجرت خود به ایران فرهنگ تشیع را زنده نگه داشتند و تکریم از آن‌ها تکریم از امامان است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دنیای پرهیاهوی تکنولوژی امروز غرق در نگرانی و اضطراب است و به دنبال پناهگاهی است تا به آسایش و آرامش برسد، یادآور شد: بارگاه امامان و امامزادگاه ملجأ و پناهگاه انسان‌های درمانده و مأیوس است.

لازم به ذکر است، همایش نخستین سفیر ولایت در کاشان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان همراه با تقدیر از نویسندگان کتب شهید اردهال، رونمایی از سرود کربلای ایران، اجرای قطعه موسیقی شهید اردهال و همراه با اهدای پوستر نفیس سلطانعلی (ع) به شرکت کنندگان در همایش در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات