۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۷۰۱۰۵۷

روایت حجت الاسلام تکیه ای از توصیه رهبری و مراجع تقلید به مسئولان اعتکاف

روایت حجت الاسلام تکیه ای از توصیه رهبری و مراجع تقلید به مسئولان اعتکاف
حجت الاسلام تکیه ای با تأکید بر لزوم گفتمان سازی برای اعتکاف گفت: اعتکاف امروزه یک فرهنگ عمومی و تبدیل به یک ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای مسئول ستاد مرکزی اعتکاف در مراسم هم اندیشی مسئولین مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور که صبح امروز در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، ضمن خیرمقدم به مسئولان استانی اعتکاف سراسر کشور گفت: این جلسه ششمین نوبت جلسه هم اندیشی مراسم اعتکاف است که نسبت به گذشته از انسجام بهتر و بیشتری برخوردار است.

وی افزود: اعتکاف عهدی ابراهیمی و اسماعیلی است و بوسلیه این هویت قدر و جایگاه پیدا کرده ایم، اگر این هویت در ما متجلی نشود کالانعام بل هم اذل خواهیم شد.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف اظهار داشت: هیچ بستری ارزشمند تر از بستر نظام جمهوری اسلامی نیست، امروز تمامیت نظام به پای ارزش ها است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید به مسئولان اعتکاف کشور عنوان کرد: نهاد سازی، آسیب شناسی، برنامه ریزی هوشمندانه برای برگزاری مراسمات اعتکاف همواره از رهنمودهای مراجع تقلید و مقام معظم رهبری به مسئولان اعتکاف بوده است.

حجت الاسلام تکیه ای ضمن بیان تاریخچه اعتکاف ادامه داد: اعتکاف امروزه یک فرهنگ عمومی و تبدیل به یک ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، ستاد مرکزی اعتکاف از دیرزمان تشکیل شده است اما در این دهه اخیر با توجه به اهمیت این مراسم شورایی را تشکیل داده ایم تا هرچه بهتر از ظرفیت معنوی این مراسم بهرمند شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اهمیت اعتکاف گفت: تا به امروز 300 جلد کتاب و پنج جلد موسوعه اعتکاف به رشته تحریر در آمده است و ان شاء الله تا 8 جلد ادامه خواهد داشت همچنین امروز از جلد 5 آن رونمایی خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در عرصه گفتمانی، ایجاد گفتمان اعتکاف توفیق جدیدی است که بعد از بیانیه گام دوم اتفاق افتاده است.

ارسال نظرات